Iata un bun exemplu de rastalmacire... Ce inseamna "completa"? Botezul se practica in apa curgatoare sau in statatoare? In rezervoare naturale sau si in bai artificiale? Cu sau fara post? Care este formula de botez? Pruncii pot fi botezati?Sfînta Scriptură ne dă o lămurire completă asupra botezului biblic.
Modelul il gasesti in Faptele Apost 2;32-42.Iata un bun exemplu de rastalmacire... Ce inseamna "completa"? Botezul se practica in apa curgatoare sau in statatoare? In rezervoare naturale sau si in bai artificiale? Cu sau fara post? Care este formula de botez? Pruncii pot fi botezati?Sfînta Scriptură ne dă o lămurire completă asupra botezului biblic.
Daca cititi ATENT versetul, nu este vorba deloc de conditiile botezului, ci de conditiile MANTUIRII. (raspundeti intai la aceasta obiectie, va rog, apoi le aduc si pe celelalte)Domnul nostru spune: „ Cine va crede şi se va boteza, va fi mîntuit ” (Mar. 16, 16). Această primă condiţie pentru botez o cere însuşi Domnul, şi anume cel ce primeşte botezul să creadă.
Conditia Mantuirii este strict legata de credinta si botez .E foarte clar enuntul din Marcu 16.Daca cititi ATENT versetul, nu este vorba deloc de conditiile botezului, ci de conditiile MANTUIRII. (raspundeti intai la aceasta obiectie, va rog, apoi le aduc si pe celelalte)Domnul nostru spune: „ Cine va crede şi se va boteza, va fi mîntuit ” (Mar. 16, 16). Această primă condiţie pentru botez o cere însuşi Domnul, şi anume cel ce primeşte botezul să creadă.
Ce fac cei care au murit inainte sa aiba botezul, de la Adam pina la Hristos ?.Cum se face ca S-a pogorit Duhul Sfint peste cei care nu primisera inca botezul?Conditia Mantuirii este strict legata de credinta si botez .E foarte clar enuntul din Marcu 16.Daca cititi ATENT versetul, nu este vorba deloc de conditiile botezului, ci de conditiile MANTUIRII. (raspundeti intai la aceasta obiectie, va rog, apoi le aduc si pe celelalte)Domnul nostru spune: „ Cine va crede şi se va boteza, va fi mîntuit ” (Mar. 16, 16). Această primă condiţie pentru botez o cere însuşi Domnul, şi anume cel ce primeşte botezul să creadă.
<Cine crede si se boteaza ,va fi mantuit >
din nefericire nu se invata filocalia la seminar,daca s-ar invata ar fi intr-adevar foarte bine; Stiu ca sf ap Petru nu a invatat filocalia la seminar ,insa nici nu a invatat istoria bisericiasca din encyclopediile americane,protestante.Petru nu a mers la seminar sa invete filocalia ....el a auzit direct din gura Domnului porunca .
Ce dovezi aveti?Si atunci de ce au modificat Matei 28 ;19 ...
Acuma va intreb si eu de ce nu este evanghelia lui Ioan ca a lui Matei? de ce exista atit de multe diferente intre evanghelii? de ce nu sunt toate dupa un tipar?De ce nu apare porunca din Matei 28 ;19 ..si in celelate Evanghelii ?
de la care enciclopedie ati luato? dovezi din scriptura ?Eusebiu a tras atentia celor 318 de reprezentanti ca in evanghelia pe care el o avea nu este vb despre porunca trinitara .Tocmai de aceea a fost dat afara din conciliu...si declarat eretic .In pergamentul adus de Eusebiu la reprezentantii conciliului era scris :<<EN TOU ONOMATI MOU >>adica sa-i botezati in NUMELE MEU ...a poruncit ISUS .Iar Petru nu a avut nevoie de alta porunca si a botezat intocmai ,Filip si Pavel la fel .
de ce tr sa va aratam noi ? noi nu contrazicem acest lucru ,aratatimi d-stra rugaciunea in scriptura ? daca nu cunoasteti asa de bine Scripturile de ce o faceti pe invatatorul?Eu nu cunoasc asa de bine Scripturile ca domniile voastre ,poate imi aratati un singur verset prin care cineva a fost botezat in formula din Matei 28;19 !?!?!?!?Unde apare acesta formula in rugaciunile din Scripturi >?
asta nu spune nimic referitor la cele spuse mai sus.Pavel are un verset concludent in Coloseni 3;17 ......Şi orice faceţi, cu cuvântul sau cu fapta, să faceţi totul în Numele Domnului Isus, şi mulţumiţi, prin El, lui Dumnezeu Tatăl.
Unul din istoricii Bisericii primare cu numele Eusebiu (264-340 d.H.) vorbeşte în cartea sa Historia Ecclesiastica despre 4 categorii de cărţi din cadrul creştinismului: 1. cele acceptate universal; 2. cărţile disputate: Iacov, 2 Petru, Iuda, 2 şi 3 Ioan; 3. cărţile neautentice: Faptele lui Pavel, Pastorul din Hermas, Apocalipsa lui Petru, Epistola lui Barnaba, Didahia; 4. falsificările ereticilor: Evanghelia lui Petru, Evanghelia lui Toma, Evanghelia lui Mathias, Faptele lui Andrei, Faptele lui Ioan.Eusebiu a atras atentia asupra versetului din Matei 28;19, ca a fost schimbat inca din sec 2 de catre Marcion .Atanasie a fost cel care a reuşit să-i convingă pe sceptici de autenticitatea versetului Matei 28;19 ,desii in celelalte 3 Evanghelii nu era de gasit .Tot Atanasie a fost cel care referindu-se la cele 27 de scrieri ale Noului testament a spus: “Doar în acestea e descoperită învăţătura despre Dumnezeire. Nimeni nu va putea adauga ceva la ele şi nimic nu poate fi scos din ele.”Ce dovezi aveti?
Matei 23:8E de ce tr sa va aratam noi ? noi nu contrazicem acest lucru ,aratatimi d-stra rugaciunea in scriptura ? daca nu cunoasteti asa de bine Scripturile de ce o faceti pe invatatorul?
Deci Apostolul Pavel a gresit si in acest verset ?Romani 6:3asta nu spune nimic referitor la cele spuse mai sus.
Imi pare rau pamantule dar ceea ce spui este o mare minciuna si inselare ,in primul rind Marcion este considerat unul din cei mai mari eretici excomunicat chiar de tatal sau-episcop ortodox- si de sf Iustin Martirul si Irineu, iar sf Policarp al Smirnei -ucenic al sf Ioan apostolul- cind i-a cerut sa-l recunoasca ia spus “Te recunosc ca primul nascut al lui Satan”Unul din istoricii Bisericii primare cu numele Eusebiu (264-340 d.H.) vorbeşte în cartea sa Historia Ecclesiastica despre 4 categorii de cărţi din cadrul creştinismului: 1. cele acceptate universal; 2. cărţile disputate: Iacov, 2 Petru, Iuda, 2 şi 3 Ioan; 3. cărţile neautentice: Faptele lui Pavel, Pastorul din Hermas, Apocalipsa lui Petru, Epistola lui Barnaba, Didahia; 4. falsificările ereticilor: Evanghelia lui Petru, Evanghelia lui Toma, Evanghelia lui Mathias, Faptele lui Andrei, Faptele lui Ioan.Eusebiu a atras atentia asupra versetului din Matei 28;19, ca a fost schimbat inca din sec 2 de catre Marcion .Atanasie a fost cel care a reuşit să-i convingă pe sceptici de autenticitatea versetului Matei 28;19 ,desii in celelalte 3 Evanghelii nu era de gasit .Tot Atanasie a fost cel care referindu-se la cele 27 de scrieri ale Noului testament a spus: “Doar în acestea e descoperită învăţătura despre Dumnezeire. Nimeni nu va putea adauga ceva la ele şi nimic nu poate fi scos din ele.”Ce dovezi aveti?
de ce te apuci sa ne inveti atunci?Matei 23:8
Voi să nu vă numiţi Rabi! Fiindcă Unul singur este Învăţătorul vostru: Hristos, şi voi toţi sunteţi fraţi.
Ce am spus eu ca a gresit ?,doar ca e interpretat prost,dupa bunul plac si nicidecum ceea ce incercati sa sustineti nu este adevarat-adica ca apostolul aici ar da indicatii cum tr sa botezam- ,aici se aminteste doar despre Iisus pt ca El este cel care a murit si inviat si daca cititi intreg contextul o sa vedeti ca apostolul se refera la necesitatea mortii pacatului si la o inviere cu Hristos ,la o noua viata. va rog sa-mi raspundeti la intrebarile anterioare pt ca nu trec asa usor peste ele.Deci Apostolul Pavel a gresit si in acest verset ?Romani 6:3
Nu ştiţi că toţi câţi am fost botezaţi în Isus Hristos, am fost botezaţi în moartea Lui?
Sa inteleg ca Apostolii au gresit botezand in Numele Domnului Isus /?Ce am spus eu ca a gresit ?,doar ca e interpretat prost,dupa bunul plac si nicidecum ceea ce incercati sa sustineti nu este adevarat-adica ca apostolul aici ar da indicatii cum tr sa botezam- ,aici se aminteste doar despre Iisus pt ca El este cel care a murit si inviat si daca cititi intreg contextul o sa vedeti ca apostolul se refera la necesitatea mortii pacatului si la o inviere cu Hristos ,la o noua viata.
biblia nu ofera explicatii complete ,iar Apostolii nu au botezat doar in Numele Domnului Iisus ci si al Tatalui si a Sf Duh.Sa inteleg ca Apostolii au gresit botezand in Numele Domnului Isus /?
va referiti referiti la enciclopedii? sau la Eusebiu?6. Isus le-a răspuns: „Făţarnicilor, bine a prorocit Isaia despre voi, după cum este scris: ,Norodul acesta Mă cinsteşte cu buzele, dar inima lui este departe de Mine.
7. Degeaba Mă cinstesc ei, dând învăţături care nu sunt decât nişte porunci omeneşti.
8. Voi lăsaţi porunca lui Dumnezeu, şi ţineţi datina aşezată de oameni.Marcu 7.
aici nu-mi vine decit sa rad de naivitatea afirmatiei ,Raman la obiectivitatea Bibliei ,Petru ,Filip si ceilalti nu au citit Matei 28;19 ....ei au auzit porunca direct din gura Domnului
Doar asta e singura dovada concludenta? si care pt d-stra rastoarna intreaga invatatura a bisericii? ca nu este decit intr-un singur loc? pai daca cautati in NT o sa gasiti multe afirmatii care doar intr-un singur loc exista.interpolarea versetului Matei 28;19 s-a facut mai tarziu .Dovada concludenta este ca ,aceasta formula trinitara nu se gaseste in nici o alta evanghelie sau epistola a Noului Testament .
bravo! imi place, are adevar si umor in acelasi timp.Avem mari probleme cu logica....
Nu va mai aruncati in subiecte asa de mari, Dle Pamant. Nu am vreun interes sa-i scarpin pe ortodocsi in sensul parului, dar nu te duci la hipodrom cu magarul...Va rog sa ma iertati.
Dar nu da nici o indicatie despre ordinea lor. Nu spune, "te vei mantui numai daca intai crezi si apoi te botezi" (iar in ordinea inversa, "nu te vei mantui").Conditia Mantuirii este strict legata de credinta si botez. E foarte clar enuntul din Marcu 16.
<Cine crede si se boteaza ,va fi mantuit >
Unicele dovezi le gasiti in Faptele Apost .Restul sunt basme pseudo-crestine .Dle pământ. Spuneţi vă rog apostolii botezau printr-o afundare sau prin trei. Eu am dovezi de dinainte de Niceea şi Origen - adică foarte aproape de apostoli - că erau trei afundări în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Dvstră ce dovezi aveţi?
Există teologi care caută o „ uşă dosnică” , pentru a justifica „ botezul sugarilor” . Ei se referă la textul din Fap. 16, 32 explicînd că temnicerul din Filipi s-ar fi botezat cu toată casa lui. Ei susţin ipoteza conform căreia în casa respectivă ar fi fost, probabil, şi copii, lucru neconfirmat de relatarea biblică. Înainte de actul botezului a avut loc vestirea Cuvîntului. Noi citim: „ ...şi i-au vestit Cuvîntul Domnului, atît lui cît şi tuturor celor din casa lui.” Aici este vorba despre o casă în care oamenii au auzit Cuvîntul prin predică, au primit credinţa în Dumnezeu şi s-au lăsat botezaţi.
Alţii se întemeiază, la „ botezul sugarilor” , pe fraza exprimată de Domnul: „ Lăsaţi copilaşii să vină la Mine... ” (Mar. 10, 14). Cine citeşte mai departe va constata că Domnul nu a stropit copilaşii, ci i-a luat în braţe, i-a mîngîiat şi i-a binecuvîntat.
Unicele dovezi le gasiti in Faptele Apost .Restul sunt basme pseudo-crestine .
Deşi botezul pruncilor nu este clar susţinut de Scriptură şi nici măcar de tradiţia Bisericii, din câte ştiu, şi deşi botezul pe baza credinţei personale este cu mult mai fundamentat biblic decât botezul pruncilor, totuşi ortodcşii mai sar peste un cuvânt extrem de important al Mântuitorului, printre altele pe care le sar, şi anume peste porunca lui Hristos de la sfârşitul evangheliei după Matei ca apostolii să îi înveţe să păzească toate câte le-a poruncit; ori ortodocşii fac ce fac dar la păzirea Noului Testament în special şi a întregii Biblii, precum şi a Tradiţiei, nu se apleacă, luând partea cea mai uşoară şi ritualurile şi trecând peste sau lepădând la propriu multe dintre poruncile lui Hristos, şi în general foarte multe dintre poruncile, cuvintele, legile din Sctiptură şi din Tradiţie, ca şi cum cuvintele lui Dumnezeu şi ale lui Hristos nu au valoare obligatorie pentru ei, ca şi cum aplicarea practică a învăţăturilor dumnezeieşti este opţională pentru botezatul de mic ortodox. Cel puţin dacă tot fac botezul acela care este mult mai puţin fundamentat biblic decât botezul pe baza credinţei, ar fi fost bine măcar ca propovăduire, cateheză şi învăţământ să se facă după botez, precum şi vegherea ca ortodocşii să pună în aplicare TOATE câte Hristos le-a poruncit. .... Dar, cine ştie, poate o mare majoritate a ortodocşilor şi-au scos scutire medicală de la doctor pentru a nu întreţine PRACTICAREA ÎN INTEGRALITATE a poruncilor lui Hristos.Pruncii pot fi botezati?
Dar d-ta cine eşti de-ţi îngădui să judeci poporul lui Dumnezeu? Sunt mai bune popoarele protestante ori catolice ca ortodocşii?Deşi botezul pruncilor nu este clar susţinut de Scriptură şi nici măcar de tradiţia Bisericii, din câte ştiu, şi deşi botezul pe baza credinţei personale este cu mult mai fundamentat biblic decât botezul pruncilor, totuşi ortodcşii mai sar peste un cuvânt extrem de important al Mântuitorului, printre altele pe care le sar, şi anume peste porunca lui Hristos de la sfârşitul evangheliei după Matei ca apostolii să îi înveţe să păzească toate câte le-a poruncit; ori ortodocşii fac ce fac dar la păzirea Noului Testament în special şi a întregii Biblii, precum şi a Tradiţiei, nu se apleacă, luând partea cea mai uşoară şi ritualurile şi trecând peste sau lepădând la propriu multe dintre poruncile lui Hristos, şi în general foarte multe dintre poruncile, cuvintele, legile din Sctiptură şi din Tradiţie, ca şi cum cuvintele lui Dumnezeu şi ale lui Hristos nu au valoare obligatorie pentru ei, ca şi cum aplicarea practică a învăţăturilor dumnezeieşti este opţională pentru botezatul de mic ortodox. Cel puţin dacă tot fac botezul acela care este mult mai puţin fundamentat biblic decât botezul pe baza credinţei, ar fi fost bine măcar ca propovăduire, cateheză şi învăţământ să se facă după botez, precum şi vegherea ca ortodocşii să pună în aplicare TOATE câte Hristos le-a poruncit. .... Dar, cine ştie, poate o mare majoritate a ortodocşilor şi-au scos scutire medicală de la doctor pentru a nu întreţine PRACTICAREA ÎN INTEGRALITATE a poruncilor lui Hristos.Pruncii pot fi botezati?
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori