Dar încă nu le-aţi desfiinţat?Părinte Petru, dvstră spuneţi şi eu sunt de acord, că pomenirea altor persoane decât cele prezente la Maslu sau ungerea hainelor lor cu mir este un obicei greşit şi acestea nu extind nicidecum "efectul Tainei" asupra celor absenţi... deci ar trebui desfinţate pomelnicele de la această Taină, nu ?
Origen face primul comentariul al pilda Samarineanului Milostiv (PSB 7, Omilia 34, pp. 124-128), dar nu spune care ar fi interpretarea simbolică a acestor 2 elemente. Mai departe Biserica a preluat acest comentariu, aducând diferinte completări şi precizări.ar putea sa ofere cineva o referinta patristica sau din teologii Bisericii Ortodoxe unde sa se arate ca untdelemnul si vinul pe care samarineanul milostiv le toarna pe ranile celui cazut intre talhari simbolizeaza Maslul si Euharistia?
Nu prea veţi avea ce scrie, decât presupuneri şi interpretări (trase de păr) ale unor texte care vorbesc despre ulei.Doamne ajută, m-ar interesa ceva bibliografie pentru că vreau să scriu un articol despre evoluția Tainei Sfântului Maslu în primele 4 veacuri creștine si apoi sa precizez Taina Sfântului Maslu în Bisericile Vechi-Orientale
Pentru Maslul penitențial din Săptămâna Mare, putem folosi prima rânduială redactată de sf. vs., dar cu o singură ungere la sfârșit ?Update: Am şi redactat două rânduieli distincte ale Maslului, cu corectările şi adaptările de rigoare.
Urmează să mai edităm şi un "Maslu penitenţial" şi gata...
Cineva ma intrebat. De ce sa faci 40% din slujba cand o poti face pe toata?Ce ii raspund?Pentru Maslul penitenţial ar fi mai potrivită rânduiala actuală din Molitfelnic, cu următoarele deosebiri:
- fără Canon;
- doar 3 rugăciuni: 5,6 şi 7, iar la sfârşit cea cu Evanghelia;
- din cele 7(x2) pericope să fie alese tot numai 3, cele mai penitenţiale;
- o singură ungere la sfârşit;
- făcut doar celor care au de gând ca în Joia Mare, Sâmbătă Mare, noaptea Învierii şi următoarele 2 zile din Săptămâna Luminată au de gând să se împărtăşească (fără spovedanii suplimentare, pt că Învierea este oarecum incompatibilă cu penitenţa).
Dacă ultimul punct este neglijat, în zadar se face totul.
Ei, deja treaba se îngroaşă. Păi eu nu vorbesc de pe pereţi. Şi dacă cineva nu crede, poate să parcurgă toată bibliografia la subiect sau măcar să citească rugăciunile de la Maslu, şi va ajunge la aceleaşi convingeri. Nimeni nu-i vinovat că Branişte este anistoric atunci când scrie despre Maslu sau Cununie, iar toţi ceilalţi n-au auzit de nimeni altcineva decât de Branişte.Intrebarea era sincera. Contiunui cu intrebarile.De unde stiti? Eu unul n-am gasit despre asta nimicIn romana nu sunt prea multe despre Sf. Maslu.
In engleza-franceza gasesc ceva diferit de ce este in romana?
Adevărat a înviat!Hristos aînviat!
Ce ne puteți spune despre practica deschiderii Evangheliei deasupra capului bolnavului?
Cel puţin, într-o versiune mai veche 1896, care este după una şi mai veche din 1836, nu apare acestă precizare. Acolo se specifică că, preotul să deschidă cartea pe capul celui bolnav , atât. Cred că acestă recomandare ,care apare în ediţiile recente, de a deschide bolnavul cartea, este o practică populistă cu tentă magică, şi una din multele prostioare şi greşeli strecurată cu acordul "specialiştilor" care au lucrat la cărţile de cult şi care au ţinut cont mai mult de obiceiul din popor. Sper să nu greşesc. Pr Petru poate spune mai multe la acest capitol.De ce el și nu preotul?
La aberaţiile cu copia s-a discutat nu demult, căutaţi pe blogul pr Petru...cu copia ,
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori