Dle esenin, ştergerea subiectului a fost din eroare tehnică, şi nu eu l-am şters. Eu l-am mutat în altă parte, dar l-am păstrat la dorinţa moderatorului maria-andreea. Eroare a fost din vinea mea, deoarece la mutare, nu am fost atent să şterg şi umbra mesajului care apărea pe locul înainte de mutare. Iar pr Petru a şters umbra şi s-a şters şi mesajul implicit, o dată cu umbra. Deci nu a fost cu intenţie. Într-adevăr, topicul a fost destinat lămuririi personale d-lui asker, dar putea fi de folos şi altora. Dar ştergerea sau păstrarea unor mesaje, chiar şi subiecte, ţine de evaluarea morală a moderatorului, aşa cum s-a stabilit şi în regulament. Evident, cele care nu sunt cu intenţie denigratoare, sau off topic, sau cu atac la persoană, sau alte asemănări de acest gen, se vor păstra din respect pt cei ce scriu.Ati sters discutia despre violenta, nu este deloc onorabil ce ati facut. este reprosabil si argumentul pr. Haralambie, anuma ca „scopul acelui topic a fost atins”. Nu fusese, si, daca fusese, DE CAND se sterg topicurile al caror scop este atins? ele ar putea folosi si altora.
În primul rând, noi nu combatem citate ci, le explicăm. Apoi, când folosiţi termenul CINSTIT, probabil, îl aveţi în considerare, ca posibil din partea noastră, şi pe cel de NECINSTIT. Ori în asemenea situaţii, rămâne să vă clarificaţi scopul dvs pt care deschideţi un asemenea subiect. Adică, sunteţi interesat cu adevărat să cunoaşteţi, sau vreţi să ne eticheteţi din prima ca înşelători şi mincinoşi, cum se pare, chiar v-aţi pronunţat la sfârşit?Iata un citat din Matei, pe care va rog sa-l combateti CINSTIT:
De obicei eu folosesc biblia de la 1914, care are cea mai bună traducere, la fel ca şi cea de la 1688, care deşi limbajul este unul arhaic, totuşi, păstraeză unii termeni foarte importanţi.21. Aţi auzit că s-a zis celor de demult: "Să nu ucizi"; iar cine va ucide, vrednic va fi de osândă.
22. Eu însă vă spun vouă: Că oricine se mânie pe fratele său vrednic va fi de osândă; şi cine va zice fratelui său: netrebnicule, vrednic va fi de judecata sinedriului; iar cine va zice: nebunule, vrednic va fi de gheena focului.
Pt dvs care aveţi altă înţelegere şi credinţă, da.Cand zic „cinstit” vreau sa spun ca argumentul „noi dam palme cu dragoste” ar fi o RUSINE in plus, caci, evident, minciuna.
Inchiziţia nu este departe de această mânie cu rost. Când te foloseşti de mânie trebuie să întruneşti nişte condiţii deloc lipsite de oarece mândrie dacă consideri că le ai, printre care să fii un om fără patimă, cu discernământ, nepărtinitor, bun, blând etc.Cand zic „cinstit” vreau sa spun ca argumentul „noi dam palme cu dragoste” ar fi o RUSINE in plus, caci, evident, minciuna.Pt dvs care aveţi altă înţelegere şi credinţă, da.
[mânie] în deşert, adică, degeaba, fără rost, pe nedrept, sau fără un motiv întemeiat, mai exact.
Această abordare nu este departe de a fi eretică. Haideţi să nu agravăm cele spuse şi să căutăm adevărul în toate. Termenul de inchiziţie este străin ortodoxiei, deci nu abuzaţi şi amestecaţi noţiunile. Oare nişte părinţi resposabili, iubitori de copii, care totuşi îi mai mustră şi îşi urechesc odraslele din când în când pedagogic pt obrăznicii, trebuie etichetaţi ca fiind aproape de inchiziţie? Să fim serioşi şi să avem dreaptă judecată, să nu confundăm anumite ipitemii cu crimele oribile. Din gura voastră să nu iasă nici un cuvânt rău, ci numai ce este bun, spre zidirea cea de trebuinţă, ca să dea har celor ce ascultăEfeseni4, 29Inchiziţia nu este departe de această mânie cu rost.
Acum, pt părinţii trupeşti, care nu sunt lipsiţi de aceste patimi, nu li se cer aceste condiţii, cu cât mai mult în problemele părinţilor duhovniceşti, nu ar avea dreptul să se amestece cei neştiutori.Când te foloseşti de mânie trebuie să întruneşti nişte condiţii deloc lipsite de oarece mândrie dacă consideri că le ai, printre care să fii un om fără patimă, cu discernământ, nepărtinitor, bun, blând etc.
Haidem să nu ne mai amestecăm acolo unde ne depăşesc problemele şi să nu fim răutăcioşi, căci riscăm să nu îi înţelegem pe cei ce au scris.PS: Haidem să nu etichetăm: tu eşti heterodox, deci nu poţi înţelege. Dl "esenin" e mai ortodox decât mulţi şi scriptic şi faptic...
Această aflare a dvs nu este o noutate pt noi . Iar Biserica prin alţi sfinţi a scos la suprafaţă orice greşeală a altor sfinti. Nici într-un caz nu se pot relativiza învăţăturile cele bune, selectate de Biserică, sub acest motiv.maria andreea, si pr. Haralambie.
Am gasit aseara un text (ortodox) In care nu mai stiu care sfant, explica ca sfintii POT gresi si chiar gresesc.
Nici eu nu am timp să aduc acum o abordare a unor sfinţi, dar sper s-o aduc.O sa-l vi-l pun maine ca acuma n-am timp.
Credeam că v-aţi dat seama de inepţia cu sf Petru până acuma.Dar pica exact pe ideea mea ca lovitura sf. Petru sau alte violente SUNT pacate, DESI sunt facute de sfinti.
Sfinţii nu sunt imitaţi în cele care au greşit. şi atenţie, cei care au greşit sunt câteva excepţii, cei mai mulţi nu au greşit. Iar unii care au greşit, fie au greşit în chestiuni secundare, fie au luat învăţăturile de gata de la alţii, fără prea multă cercetare şi rugăciune.Nu vad, deci de ce trebuie imitat pacatul unui sfant.
După cum puneţi problema, nu sunteţi mamă, cu siguranţă. Când veţi fi, o să vi se schimbe optica, o să înţelegeţi că şi pedeapsa are rolul ei. Şi pedeapsa pt copii nu înseamnă ură pătimaşă. Nu veţi avea cum să urâţi copiii, dar îi veţi pedepsi cu siguranţă.Nici părinţi trupeşti nu au voie să se mânie în deşert (când sunt pătimaşi) asupra copiilor (chiar şi legea îi pedepseşte ptr abuz), nici părinţii duhovniceşti asupra fiilor căci consecinţele pot fi cu mult mai grave "fiind abuzat" sufletul omului...
Nu accept această tâlcuire, deoarece este străină de credinţa şi înţelegerea ortodoxă şi nu fac compromis nici pt un cuvinţel. Sancţionarea mâniei, percepută ca formă de violenţă, are cauza în abuzurile extreme protestante şi catolice; ei au pendulat între inchiziţie şi condamnarea oricărei forme de mânii. Amândouă sunt la fel de rele.Chiar nu înţeleg de ce nu acceptaţi că mânia este străină ortodoxiei!?
După cum puneţi problema, nu sunteţi mamă, cu siguranţă. Când veţi fi, o să vi se schimbe optica, o să înţelegeţi că şi pedeapsa are rolul ei. Şi pedeapsa pt copii nu înseamnă ură pătimaşă. Nu veţi avea cum să urâţi copiii, dar îi veţi pedepsi cu siguranţă.Nici părinţi trupeşti nu au voie să se mânie în deşert (când sunt pătimaşi) asupra copiilor (chiar şi legea îi pedepseşte ptr abuz), nici părinţii duhovniceşti asupra fiilor căci consecinţele pot fi cu mult mai grave "fiind abuzat" sufletul omului...
Mai întâi trebuie să ştim că nu este om pe faţa pământului, care să nu fie câtuşi de puţin pătimaş. Aşadar, dacă cerem nepătimire desăvârşită de la părinţi ca motiv de drept asupra copiilor, atunci suntem superficiali şi nu realişti.
Apoi, noi nu vorbim de abuzuri aici, ci de reguli normale de comportatament între părinţi şi copii normali.
În cele duhovniceşti se schimbă un pic treaba. Aici există alte raţiuni de înţelegere, dar atât timp cât starea noastră este una trupească şi nu putem primi nici cuvintele sfinţilor, n-are rost să mai punem paie pe foc. Pt că, omul trupesc nu primeşte cele ale Duhului,căci pt el sunt nebunie.Nu accept această tâlcuire, deoarece este străină de credinţa şi înţelegerea ortodoxă şi nu fac compromis nici pt un cuvinţel. Sancţionarea mâniei, percepută ca formă de violenţă, are cauza în abuzurile extreme protestante şi catolice; ei au pendulat între inchiziţie şi condamnarea oricărei forme de mânii. Amândouă sunt la fel de rele.Chiar nu înţeleg de ce nu acceptaţi că mânia este străină ortodoxiei!?
La noi în ortodoxie, mânia nu a fost exclusă definitiv, ea poate fi folosită pt îndreptarea oamenilor. Se cuvine să o folosească mai cu seamă părinţii duhovniceşti cât şi cei trupeşti, chiar şi oricare creştin, când prin aceasta poate îndrepta viaţa celor supuşi, sau ceva din nedreptăţile făcute de alţii semenilor noştri, aşa cum spune sf Ioan Gură De Aur.
Efeseni 4,26. Mâniaţi-vă şi nu greşiţi; soarele să nu apună peste mânia voastră.
Ortodocşii nu sunt violenţi prin definiţie, datorită firii căzute unii recurg la mânie ca o derogare de la sensul iniţial.In schimb sunt violenti ortodocsii.
"Dă Doamne!"Macar daca ar zice „sunt violent ca n-am incotro, si nu din inima mea, si imi pare RAU ca am fost violent...etc”
esenin, cine a spus ca violenta este buna ? Oare am citit acelasi mesaj la parintele Haralambie ? am recitit iar si iar mesajul si nu descopar punctul care va "violenteaza".... In schimb sunt violenti ortodocsii. Ce sa mai zici? Ramai cu gura cascata.....
Poate că există şi sfinţi în care omul cel vechi nu mai zice nimic. Ce bine o fi aşa, dar eu cred că şi acela care crede că el face mereu ce-I place luI Dumnezeu şi mai aude, totuşi, şi mândria vorbind, chiar face mereu ce-I place lui Dumnezeu.Inchiziţia nu este departe de această mânie cu rost. Când te foloseşti de mânie trebuie să întruneşti nişte condiţii deloc lipsite de oarece mândrie dacă consideri că le ai, printre care să fii un om fără patimă, cu discernământ, nepărtinitor, bun, blând etc.Cand zic „cinstit” vreau sa spun ca argumentul „noi dam palme cu dragoste” ar fi o RUSINE in plus, caci, evident, minciuna.Pt dvs care aveţi altă înţelegere şi credinţă, da.
[mânie] în deşert, adică, degeaba, fără rost, pe nedrept, sau fără un motiv întemeiat, mai exact.
PS: Haidem să nu etichetăm: tu eşti heterodox, deci nu poţi înţelege. Dl "esenin" e mai ortodox decât mulţi şi scriptic şi faptic...
Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori