În fine, văd că nu o scoatem la capăt cu canonul dstră, deoarece înseși Biserica Ortodoxă nu s-a pronunțat ferm și decisiv asupra acestui subiect. Știu că sunt argumente atât pro apocrife cât și contra, dar pân la urmă nu ne rămâne decât să alegem ce să credem. Totuși cum argumentați practica cu pomenile pentru sufletul morților? Când a apărut această practică în istorie și unde? S-a practicat asta în primele IV secole ale creștinismului?
In primul rand s-a prezentat foarte subtire pe forum indiciile din VT si NT referitor la acesta practica.Ar trebui mult dezvoltat.Totuși cum argumentați practica cu pomenile pentru sufletul morților? Când a apărut această practică în istorie și unde? S-a practicat asta în primele IV secole ale creștinismului?
Tu si cu diabolicul de Davieboy, alt eretic ca tine, pe orice site il gaseai cu expresia, "hai sa va ajut". A sfarsit la un momentdat prin a posta poze pornografice. Oare la asta te referi si matale?Daca nu va descurcati, imi spuneti si va servesc traducerea (mura in gura), in mai multe variante ortodoxe.
Sunt de acord cu tot ce ati spus. Dar, pe acest forum (si pe altele) nu vreau sa dau dovada de "smerenie teologica". Vreau sa fiu taios, direct, provocator, nesuferit. Nu am timp sa fac pe smeritul.[
Știi, probabil noi avem nevoie de o dozã considerabilă de smerenie teologică.
Oooa. Unde sunt acele poze?Tu si cu diabolicul de Davieboy, alt eretic ca tine, pe orice site il gaseai cu expresia, "hai sa va ajut". A sfarsit la un momentdat prin a posta poze pornografice. Oare la asta te referi si matale?Daca nu va descurcati, imi spuneti si va servesc traducerea (mura in gura), in mai multe variante ortodoxe.
Domnul să v-ajute! Isaia 58Vianor, ai tot respectul meu pentru cele spuse mai sus. Mi-au făcut o dispoziţie bună acum înainte de a începe Postul Crăciunului (pe vechi).
Ferice de cei blânzi, căci ei vor moșteni pământul!Sunt de acord cu tot ce ati spus. Dar, pe acest forum (si pe altele) nu vreau sa dau dovada de "smerenie teologica". Vreau sa fiu taios, direct, provocator, nesuferit. Nu am timp sa fac pe smeritul.
Cat priveste atitudinea fata de ortodocsi sa stiti ca le port respect. Respect orice credincios si convingerile sale. Am locuit, in acelasi apartament, 4 persoane de religii diferite (2 adventisti, 1 ortodoxa si 1 lutheran) si a fost multa armonie. Acum am mai ramas 2 adventisti (eu si sotia ) si o ortodoxa (soacra mea cu care ma inteleg foarte bine). Traiesc printre ortodocsi (toti ai mei sunt ortodocsi). Lucrez intr-un colectiv de ortodocsi, oameni deosebiti, cu un caracter frumos, pe care-i respect foarte mult. Si, ar mai fi multe de spus pe aceeasi linie.
Dar, pe acest forum, intr-un spatiu restrans, nu am timp de amabilitaturi. Ma preocupa ceea ce deranjeaza.
Cu respect, pentru toti forumistii de orice religie sau credinta, enervantul vasinec.
Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pentru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).
Si voi faceti rugaciuni pentru cei morti dupa cum binenteles reiese?Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pentru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).
Totuși toate citatele afișate nu vorbesc despre pomană, ci doar despre rugăciune...
Nici nu am observat ,oricum rugaciunea este o "pomana" pe care o facem pt cei morti si la fel pomana este o forma de "rugaciune".O sa selectez pe viitor si cu "pomana".Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pentru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).
Totuși toate citatele afișate nu vorbesc despre pomană, ci doar despre rugăciune...
Corect.Se intampla ca moare un sfant iar noi ne rugam ca Dumnezeu sa-i ierte pacatele apoi nu dupa multa vreme ne rugam sfantului sa mijlocesca pt noi.Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?
dar am postat contextul, acel obicei era al paganilor !Inca din VT intalnim obiceiul de a frange paine pt cei "plecati", (Ieremia)
De unde reiese ca acel obicei era al paginilor?dar am postat contextul, acel obicei era al paganilor !Inca din VT intalnim obiceiul de a frange paine pt cei "plecati", (Ieremia)
Din text:De unde reiese ca acel obicei era al paginilor?
Tu privesti prin prisma romano-catolicismului si nu a invataturii ortodoxe. Numai in BRC preotii constituie o tagma asezata pe verticala deasupra credinciosilor (in timp ce in BO ei sunt asezati pe orizontala mai aproape de Sfanta Sfintelor, comunicand celorlalti credinciosi harul mantuitor prin sfintele taine, asa cum si ingerii din cetele superioare cou=munica voia lui Dumnezeu si cunostinta despre El celor inferioare). Preotul in Bo nu face nimic magic, ci tainic, pentru ca Dumnezeu lucreaza tainic, adica mai presus de intelegerea noastra rationala. Mantuirea in sine este o taine (Ceea ce este cu neputinta la oameni, este cu putinta la Dumnezeu). Daca nu intelegi, nu inseamna ca e inutil sa sefaca sau magie. Daca toata taina mantuirii noastre s-a lucrat prin trup, ea se actualizeaza continuu prin acelasi Trup (Biserica) si prin unele membre ale Bisericii, puse prin alegere si consfintire ca mai-marii celorlalti, povatuitori si conducatori (I. Tes. 5,14, Evr. 13,9), care nu doar ne povatuiesc si ne invata (mai ales ca la p/np nici n-ar mai fi nevoie de ei, caci ei au Bilbia care ii conduce si ii povatuieste, ceea ce este contrar Bibliei), ci chiar sfintesc si conduc turma pe calea mantuirii, prin puterea (harul) lui Hristos, Marele Preot (Arhiiereus si Megaiereus) si conform voii Lui.Sfantul Apostol Pavel spune altceva: "Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva, decat pe Iisus Hristos si pe EL Rastignit" (1 Corinteni 2:2)
Dvs. vreti sa abateti privirea de Hristos si Jertfa Sa, catre asa zisii preoti si magia lor.
Si pe vremea Sfintilor Apostoli se lua Sfanta Cina (Sfanta Impartasanie) dar nu se facea atat caz de "magie" sau "sacramente" si, nici nu existau preoti care sa faca tot circul asta.
La fel si astazi; Sfanta Impartasanie se ia fara atata "euharistie", "magie" si spectacol inutil. Se ia simplu, in prezenta Singurului si Adevaratului Preot, Domnul Iisus Hristos (asa cum s-a facut si la prima Sfanta Impartasanie).
daca ar fi asa, Cristos s-ar ingriji ca acei preoti pacatosi sa nu-L mai reprezinte.Preotia Bisericii este doar organ vizibil al lucrarii preotiei lui Hristos cea nevazuta.
Nu toate cele facute de evrei erau preluate de la pagani,iar cupa si masa oferita erau si sunt obiceiuri ale evreilor si placute Lui Dumnezeu.dar am postat contextul, acel obicei era al paganilor !
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori