Daca te referi la individ, oricare ar fi denominatiunea din care provine acesta ai dreptate, in felul tau.In primul rand trebuie sa stim ca nu suntem mantuiti pt ca facem parte dintr-o denominatiune oricare ar fi ea. Adica: pot sa fiu np cat vreau, dar daca fac pacate si daca fac ce uraste Dumnezeu toata neprihanirea mea este nula. Deasemenea pot fi ortodox cat vreau, dar daca fac pacate si fac ce uraste Dumnezeu toata neprihanirea mea este nula. Aceasta e valabil pt oricine. Pt ca nu poti sa traiesti in pacat si sa fi si sfant, nu poti sa fi si in bar beat mort in cursul saptamanii si duminica sa faci pe sfantul in biserica, sau cum spune Scriptura: nu poti sa fi si cu Dumnezeu si cu Mamona, nu puteti sluji la doi stapani, lumina nu poate sta impreuna cu intunericul. Dumnezeu nu combate nici o denominatiune religioasa. Biblia nu combate Biserica Ortodoxa cum nu combate Biserica Baptista sau Biserica Penticostala. Biblia combate pacatul pe care il face omul, si pe care Dumnezeu vrea ca omul sa nu il faca.
Începuserăţi un studiu frumos, dar l-aţi lăsat în pană deşi v-am tras de mânecă şi m-am retras câteva luni de pe topic ca să vă dau timp să îl terminaţi. Timp fiind, să înteleg că nu au fost resurse şi putem încheia polemica în favoarea ne-ortodocşilor?Dar încă nu am terminat de publicat studiul, nu am atins toate punctele, după cum singură reclamați. Mai trageți-mă de mânecă spre aceasta!
1. Biserica adevarată mărturisește pe Hristos ca Domn.
2. Biserica adevarată este una.
3. Biserica adevărată are început dar nu sfârșit, și nici discontinuitate nu are (Mt.16:18; 28:20), având aceleași însușiri cu Capul ei, care este Hristos (Evr.13:8, etc.), având în sine puterea de a spune adevărul și de a rămâne în Adevăr (cf.Ioan.14:16-20; 15:26; 16:13, FA.15:28,1Ioan.4:6).
4. Biserica adevărată este aceea care nu s-a despărți și nu se desparte de Hristos, propriu fiind doar ereticilor să se despartă de ea (1Ioan.2:18-19, 1Cor.11:18-19, 2Pt.2:1), eretici ale căror învățături sunt caracterizate de noutate. Deci, Biserica nu este și va putea fi vreodată produsul unei Reforme, deoarece ea nu poate fi sau ajunge un cumul de eresuri, căci ereticii se despart aproape imediat de ea (cf. trimiterilor biblice de mai sus), nefiind din Adevăr (1Ioan.4:6).
5. Biserica adevărată deține tot adevărul de credință, nesuportând nici o știrbire a acestuia (Ioan.16:13).
6. Biserica nu are învățături noi, ci dor păstrează și transmite pe cele primite (Mt.28:20, 1Cor.11:22, Tes.2:15, etc.).
7. Biserica adevărată este aceea care are zile de sărbătoare precedate de zile de post în lunile: decembrie, ianuarie, martie și iunie (cf.Zah.8:19).
Punctul 8 al dvs. este cugetat ca o consecință firească ce decurge din punctul 3 enunțat de mine. Deci este un sub-punct al aceluia, nu un altul nou. Prezența Duhului Sfânt este remarcată prin deplinătatea lucrărilor Sale: naștere, creștere, călăuzire și desăvârșire în Hristos Iisus - Adevărul..8. Biserica are Duhul Sfânt care lucrează în ea mântuire şi sfinţire, aşa încât cei ce îi aparţin vor avea roada Duhului, semănând din ce în ce mai mult cu Hristos până când Hristos va lua chip desăvârşit în ei. (1Cor 3:16, 6:11, 2Cor 11:2, Gal 5:22 - 24, Efes 5:27, 1Ioan 3:6, Fa 2: 47, etc)
.
Dar dacă părintele nu mai poate intra pe forum e ok şi înţelegem. Va rămâne probabil în suspensie până se va găsi un alt ortodox iubitor de studii biblice.8. Biserica adevărată, trebuie să aibă un tezaur de credință ce cuprinde nu doar învățătura scrisă a Apostolilor (Noul Testament), ci și acea învățătură transmisă de Apostoli și de urmașii lor prin viu grai (Ioan.16:12, 1Cor.11:2, 2 Tes.2:15, 2Ioan.1:12, 3Ioan.13-14), învățătură pe care Domnul le-a promis-o la momentul potrivit (Ioan.16:12), moment rămas spre aceasta doar în perioada dintre Înviere și Înălțare. Cei ce vin cu sloganul Sola Scriptura, nu mai pot fi cugetați ca mai făcând parte din Biserică.
Biserica adevărată trebuie să cuprindă în tezaurul ei de învățătură și aspecte practice ale modului în care s-au făcut: frângerea pâinii, Botezul, semnul binecuvântării (Lc.24:50), ungerea cu untdelemn în numele Domnului (actul și cuvintele), hirotonia și punerea mâinilor (FA.14:23, 1Tim.4:14, Evr.6:1-2, etc.). Și, bineînțeles, acestea trebuie să se regăsească în practica ei milenară.
Acea Biserică trebuie să aibă definiția, obiectul și uzul a ceea ce avea Sf.Apostol Pavel - felonul (2Tim.4:13).
Acea Biserică trebuie să aibă în practica ei atât rânduiala, precum și rugăciunile specifice unor momente din zi (FA.3:1). Etc.,etc.
9. Acea Biserică trebuie să poată face dovada că posedă în predania ei (scrisă), viața Bisericii lui Hristos dintr-u 'nceput și până azi (că-și cunoaște istoria). Ea mai trebuie să poată face dovada că de-a-lungul timpului a rămas una și aceeași (cf.punctelor 3, 4, si 6 enunțate de mine mai sus). Istoria ei despre sine trebuie să cuprindă documente și informații mult mai multe decât cele scrise de necreștini despre ea. Este normal ca Biserica - Israelul cel nou (1Cor.10:18) să ne poată pune la dispoziție istoria ei, după cum istoria poporului lui Dumnezeu (evreii) nu o aflăm de la ałții, ci de la ei înșiși (și mă refer aici doar la perioada vechi-testamentară) . Toate grupările creștine de azi ce își zic Biserică au o istorie a lor, dar puține o au începând cu perioada apostolică.
1. Ortodocşi iubitori de studii biblice sunt destui. E o condiţie implică pentru o Ortodoxie autentică (asta dacă nu ştiaţi!). E mai greu să găseşti doritori de polemici fără sens.Pr Dimitrie incepuse un portret - robot al Bisericii, pe puncte, cu citate din Scriptură. Asteptam să îl termine şi apoi eram curioasă cum va include în acest portret pe toţi ortodocşii. Eram încântată mai ales de ideea unui studiu biblic realizat de ortodocşi.
Nu ştiu, nu de la mine a pornit ideea acestui studiu ci dinspre partea ortodoxa, cu binecuvântarea dvs. Şi pâna acum nimeni nu l-a contrazis; nici cu sens nici fără. Doar urmăream. Cred că, personal, am depăşit vârsta polemicilor; nu mă mai atrag. Dar nu neg că vor fi alţii care vă vor contrazice.Ortodocşi iubitori de studii biblice sunt destui. E o condiţie implică pentru o Ortodoxie autentică (asta dacă nu ştiaţi!). E mai greu să găseşti doritori de polemici fără sens.
Aşa este. Tocmai de aceea, spre deosebire de BO, np nu spun ca Biserica...baptista, de exemplu (ca instituţie) este automat si Biserica, ci numai acei oameni care împlinesc criteriile biblice.În orice societate religioasă majoritară, indiferent că e romano-catolică, ortodoxă sau protestantă, intervine formalismul de proporţii. Eu vă asigur că în SUA sunt mai mulţi neoprotestanţi formali (care nu pot fi încadraţi în nici un portret), decât ortodocşi formali în Românai (de exemplu).
Nu, ortodocşii nu sunt de acord. La noi nu persoanele izolate "pneumatofore" formează Biserică, ci devii "pneumatofor" şi "hristofor" numai dacă în mod corect şi conştient faci parte din Biserică. Biserica Îl dă pe Hristos şi pe Duhul Sfânt! Când eşti rupt de Biserică (nu formal, ci anume fiinţial), nu mai primeşti nici Duhul Sfânt şi nici pe Hristos. Deci e un principiul eclesiologic invers decât la np. Şi nu vi se pare că e mai biblic? Nu totalitatea organelor vii şi independente formează un organism (că asta deja e un big bang cu o altă faţă), ci fiecare organ rămâne viu şi funcţional doar în măsură în care face parte din organismul unitar. Iar puterea de viaţă a organismului este sufletul, aşa cum puterea de viaţă a Bisericii este Hristos prin Duhul Sfânt. Şi a promis Hristos că nu se va retrage din acest organism-Biserica, iar nouă nu ne rămâne decât să facem parte din ea!Eu fac doar o remarcă cu care cred că suntem toţi de acord: de orice orice perioadă istorică am vorbi, ea trebuie sa fie caracterizată de prezenţa Duhului Sfânt în fiecare membru al Bisericii, prezenţă care ar trebui să se vadă ( şi nu prin darul vorbirii în limbi, ci prin roada Duhului din Gal 5:22,23 ).
Dvs nu m-aţi contrazis, părinte, ci m-aţi citit greşit. Eu nu am spus ca BO ar susţine concepţia np despre Biserica nevăzută, ci că (ar fi de acord că) acele persoane care fac parte din ea, pneumatofore şi hristofore, cum spuneţi dvs, au fiecare din ele, in final, pe Duhul Sfânt în ele şi demonstrează asta prin roada pe care o aduc. ( Duhul Sfânt poate veni şi prin Biserică dacă vreţi dvs, dar ideea este că trebuie să se vadă creştinismul din om, nu numai să se pretindă)Nu, ortodocşii nu sunt de acord. La noi nu persoanele izolate "pneumatofore" formează Biserică, ci devii "pneumatofor" şi "hristofor" numai dacă în mod corect şi conştient faci parte din Biserică. Biserica Îl dă pe Hristos şi pe Duhul Sfânt! Când eşti rupt de Biserică (nu formal, ci anume fiinţial), nu mai primeşti nici Duhul Sfânt şi nici pe Hristos. Deci e un principiul eclesiologic invers decât la np. Şi nu vi se pare că e mai biblic? Nu totalitatea organelor vii şi independente formează un organism (că asta deja e un big bang cu o altă faţă), ci fiecare organ rămâne viu şi funcţional doar în măsură în care face parte din organismul unitar. Iar puterea de viaţă a organismului este sufletul, aşa cum puterea de viaţă a Bisericii este Hristos prin Duhul Sfânt. Şi a promis Hristos că nu se va retrage din acest organism-Biserica, iar nouă nu ne rămâne decât să facem parte din ea!Eu fac doar o remarcă cu care cred că suntem toţi de acord: de orice orice perioadă istorică am vorbi, ea trebuie sa fie caracterizată de prezenţa Duhului Sfânt în fiecare membru al Bisericii, prezenţă care ar trebui să se vadă ( şi nu prin darul vorbirii în limbi, ci prin roada Duhului din Gal 5:22,23 ).
Iată şi esenţa eclesiologiei ortodoxe.
Dvs nu cunoaşteţi canoanele Bisericii Ortodoxe şi nici practica ei (pe care, slavă Domnului, majoritatea preoţilor o respectă). A fi în Biserică înseamnă a te împărtăşi cu Trupul şi Sângele Domnului. Dar nu prea veţi gări preoţi care să dea împărtăşirea unor ucigaşi, hoţi şi curvari. Deci noi îi lăsăm să asiste la slujbă ca urmare a declaraţiei lor (formale) de a fi în Biserică şi mai ales ca urmare a Botezului pe care l-au călcat în picioare (aşa cum o fac şi mulţi np). Dar omul este membru deplin al Bisericii doar în măsură în care are dreptul de a se împărtăşi şi se folosesc corect de acest drept! E foarte important să reţineţi acest aspect.Toate bune şi frumoase, dar ce ne facem când sute şi mii de membri ai acestei biserici sunt ucigaşi, hoţi, curvari (iar Biserica nu catadixeşte a-i înlătura din rîndurile ei)?
Atunci e mai grav! Căci cei ce nu se împărtăşesc sunt într-un număr mai mare decât "sute şi mii"Dvs nu cunoaşteţi canoanele Bisericii Ortodoxe şi nici practica ei (pe care, slavă Domnului, majoritatea preoţilor o respectă). A fi în Biserică înseamnă a te împărtăşi cu Trupul şi Sângele Domnului. Dar nu prea veţi gări preoţi care să dea împărtăşirea unor ucigaşi, hoţi şi curvari. Deci noi îi lăsăm să asiste la slujbă ca urmare a declaraţiei lor (formale) de a fi în Biserică şi mai ales ca urmare a Botezului pe care l-au călcat în picioare (aşa cum o fac şi mulţi np). Dar omul este membru deplin al Bisericii doar în măsură în care are dreptul de a se împărtăşi şi se folosesc corect de acest drept! E foarte important să reţineţi acest aspect.
Da, şi dvs sunteţi printre ei!Atunci e mai grav! Căci cei ce nu se împărtăşesc sunt într-un număr mai mare decât "sute şi mii"
Pardon! Cine v-a dezinformat?Da, şi dvs sunteţi printre ei!Atunci e mai grav! Căci cei ce nu se împărtăşesc sunt într-un număr mai mare decât "sute şi mii"
Aveţi cumva vreun episcop sau preot cu succesiune apostolică valabilă care să slujească euharistia şi să vă împărtăşiţi cu Trupul şi Sângele real al lui Hristos. Sau doar un nene la cravată vine să comemoreze şi să vă dea simboluri? Dacă e a doua variantă, atunci sunt foarte bine informat, iar dvs mult prea tare înşelat.Pardon! Cine v-a dezinformat?Da, şi dvs sunteţi printre ei!Atunci e mai grav! Căci cei ce nu se împărtăşesc sunt într-un număr mai mare decât "sute şi mii"
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori