zice domnul sectar
- nu confecţionaţi reprezentări în scop de închinare (
Ieşirea 20,4-6)
- nu vă închinaţi la sfinţi (
Fapte 10,26)
- nu vă închinaţi la îngeri (
Apoc.19,10; 22,8-9)
Iată cum ard textele, precum
focul Iadului!
Domnul meu bineinteles ca dumneata cauti doar ce versete care iti plac scotind adevarul si alegind minciuna
Îmi pare rău pentru dumneata dacă numeşti versetele Dumnezeieştii Scripturi "
minciună". Alege dumneata din Scriptură "adevărul"
cultului icoanelor şi postează aici Porunca Divină (6)!
Daca vom deschide Biblia vom vedea ca insusi Bunul Dumnezeu a creat primul o icoana
Haideţi domnu Iulian, lăsaţi copilăriile! Probabil după ce a creat "icoana" S-a şi închinat la ea...
Si exemplele pot continua dar ma voi opri aici am vrut sa iti arat doar citev versete care te contrazic total .
Domnule, puteţi continua să-mi citaţi tot VT, oricum nu veţi găsi decât
un singur exemplu în care evreii să se roage la o icoană, iar acea
ICOANĂ (în sens ortodox, deci reprezentare a lui Hristos) este definită de Scriptură ca
IDOL.
Ghici icoană ce-i!
După care reiterez rugămintea cu nr.
(7):
Care este textul noutestamentar ce porunceşte cultul icoanelor?
Biblia spune clar sa nu iti faci nici o infatisare corect ???
Parţial corect. În întregime corect: să nu-ţi faci reprezentări cu scop de închinare. Aceasta e ideea poruncii a II-a din Decalog!
Domnilor care atacati icoanele oare nu toti cind va inchinati in casa nu aveti si tablori prin casa va inchinati lor ?sau in prezenta lor?inseamna ca sunteti idolatri nu?
Nu. Pentru că nu ne facem cruce în prezenţa lor (şi nici în absenţa lor), nu le pupăm şi nu le aprindem candele. Dacă aţi păstra tot astfel icoanele (doar în scop decorativ-imagistic) nu le-am mai "ataca". Deşi încă n-am auzit vreun neoprotestant să vandalizeze biserici ortodoxe.
- nu vă închinaţi la sfinţi (Fapte 10,26)
25. Şi când a fost să intre Petru, Corneliu, întâmpinându-l, i s-a închinat, căzând la picioarele lui.
26. Iar Petru l-a ridicat, zicându-i: Scoală-te. Şi eu sunt om.
Sf. Apostol Petru respinge inchinarea ce i-o aduce Corneliu, sub cuvant ca si el este om. Sutasul roman era familiarizat cu notiunea de zeu, ca unul ce fusese pagan. Deci, socotind pe Petru ca pe un trimis al lui Dumnezeu, era foarte inclinat a-l socoti zeu, sau macar un om superior celorlalti oameni sau semizeu, caruia i se cuvenea nu venerarea, ci adorarea, ca zeilor, ceea ce Petru a refuzat sa i se aduca.
In citatul din Faptele Apostolilor, 14, 3-15, Pavel si Varnava resping inchinarea ce li s-a adus, pentru acelasi motiv ca si mai sus, caci erau socotiti ca zei si li s-a adus adorare, nu cinstire. Contextul ne spune clar ca locuitorii pamantului din Listra, uimiti de minunea vindecarii ologului din nastere de catre Pavel, intr-un glas au strigat: "Zeii luand asemanare omeneasca s-au pogorat la noi". Si ziceau de Varnava ca este Zeus, iar de Pavel ca este Hermes, de vreme ce este "purtatorul cuvantului" (Fapte, 14, 8-12). Astfel, este lesne de inteles refuzul apostolilor de a fi adorati ca niste zei, de vreme ce ei tocmai impotriva zeilor predicau intoarcerea la Unicul Dumnezeu (Fapte, 14, 15-17). "Si vorbind acestea, de abia au domolit multimile ca sa nu le aduca jertfe" (Fapte, 14, 18), se spune in continuare.
Heeeei! Ce vreţi să spuneţi? Că au respins închinarea ca la nişte zei, însă au acceptat închinarea ca nişte sfinţi? Adică au permis să li se pupe picioarele şi să li se cânte osanale în calitate de sfinţi? Să fim serioşi, domnule Iulian! Nu scrie aşa ceva!
In primul rand, trebuie sa spunem ca Sf Ap. Ioan, in ciuda impotrivirii ingerului, a incercat si a doua oara sa i se inchine, in cap. 22:8-9. Insa, din nou, ingerul nu l-a lasat.
Curios este faptul că vă rezemaţi dogmatica pe greşelile unor sfinţi (care au fost şi ei oameni), şi omiteţi porunca clară a lui Dumnezeu!
De ce? De ce? De ce?
Dar ca sa nu ne ramana nicio indoiala ca inchinarea la Sfinti este permisa in gest de respect, hai sa vedem parerea Domnului nostru Iisus Hristos, care se gaseste in Apocalipsa 3:7-10. Aici Domnul Iisus Hristos ii vorbeste „ingerului” Bisericii din Filadelfia. Este vorba despre Episcopul Bisericii locale si nu despre un inger ceresc, dupa cum se vede din versetul 10, unde constatam ca ingerul este numarat printre „cei ce locuiesc pe pamant”. Din moment ce locuia pe pamant era o fiinta umana!
Dupa ce Domnul il lauda pentru lucrarile sale, ii spune urmatoarele cuvinte importante: „Iata, iti dau din sinagoga satanei, dintre cei care se zic pe sine ca sunt iudei si nu sunt, ci mint; iata, ii voi face sa vina si sa se inchine inaintea picioarelor tale si vor cunoaste ca te-am iubit.”
Luati aminte! Domnul Insusi declara ca ii va face pe oameni sa i se inchine la picioarele Episcopului Bisericii din Filadelfia, fiindca il iubeste. Este posibil ca Domnul sa nu fi stiut ca acest lucru ar fi un pacat? Oare ar fi facut sa i se inchine Episcopului ca lui dumnezeu? Bineinteles ca nu, deoarece afirma ca i se vor inchina (Episcopului) si vor cunoaste, astfel, ca Domnul l-a iubit. Prin urmare, este evident ca i se vor inchina in gest de respect, ca unui slujitor al lui Dumnezeu si nu ca lui dumnezeu.?[/color] Cred că vă aventuraţi cam mult pe tărâmul speculaţiilor, mai ales că e vorba de Apocalipsa- o carte eminamente simbolică! Chiar acceptând că pasajul se referă la un episcop, nu vă pune pe gânduri că e simbolizat printr-un înger? Adăugaţi la aceasta faptul că cuvintele „
să vină să se închine la picioarele tale” sunt luate din Septuaginta, de la Isaia 60,14 (compară cu cap. 49,23). Aşa cum străinii aveau să vină la Israelul din vechime ca să înveţe despre Dumnezeu, tot aşa şi necreştinii aveau să vină la lumina Evangheliei şi să găsească mântuirea.
Iată cum ard textele, precum focul Iadului!
Vezi sa nu fii chiar tu acela care vei arde in iad cu biblia in brate 8-)
Se vede că v-a afectat... nicio problemă... important e să fie întru pocăinţă!