3) "Iar îngerului Bisericii din Sardes scrie-i: Acestea zice Cel ce are cele şapte duhuri ale lui Dumnezeu şi cele şapte stele: Ştiu faptele tale, că ai nume, că trăieşti, dar eşti mort" (Apoc.3:1)?
Limbajul Apocalipsei este mult mai figurativ, aici nereferindu-se la o anume persoană, ci la o întreagă biserică ce este moartă din punct de vedere spiritual. Adică o biserică lipsită de viaţă, fără activitate misionară. Am mai văzut cazuri...
D-le, asta este doctrina AZS, cum că este vorba de Biserica din Efes, Filadelfia, etc., AZS identificându-se cu Biserica din Laodiceea (care acum este ruine - am fost acolo în Asia Mică și am văzut-o). La o asemenea interpretare batjocoritoare a textului biblic, rămân efectiv fără cuvinte. Cum d-le, nu scrie acolo "Iar
îngerului Bisericii din Sardes
scrie-i..."? Cum vii și-mi spui să citesc "Iar îngerului
Bisericii din Sardes scrie-i:.."? Acolo nu poate fi vorba deci numai de Biserică, dar nici de îngeri după natură, ci îngeri după lucrare. Ar putea fi vorba de episcopii Bisericilor respective; lor le sunt adresate în principal cuvintele, chiar dacă virtuți ori patimi asemănătoare se regăsesc și la membrii Bisericilor respective (Apoc.3:6).
Că acolo nu este vorba despre îngeri după natură, se înțelege din cele puse pe seama fiecăruia dintre ei, lucruri care nu au de-a face cu ingerii după natură (le subliniez în text):
"15. Ştiu faptele tale; că nu eşti nici rece, nici fierbinte. O, de ai fi rece sau fierbinte!
16. Astfel, fiindcă
eşti căldicel - nici fierbinte, nici rece - am să te vărs din gura Mea.
17. Fiindcă tu zici:
Sunt bogat şi m-am îmbogăţit şi de nimic nu am nevoie! Şi nu ştii că tu eşti cel ticălos şi vrednic de plâns, şi sărac şi orb şi gol!
18. Te sfătuiesc să cumperi de la Mine aur lămurit în foc, ca să te îmbogăţeşti, şi veşminte albe ca să te îmbraci şi să nu se dea pe faţă ruşinea goliciunii tale, şi alifie de ochi ca să-ţi ungi ochii şi să vezi.
19. Eu pe câţi îi iubesc îi mustru şi îi pedepsesc;
sârguieşte dar şi te pocăieşte."
Nu este prima oară când este cineva numit înger nu prin a-i desemna natura, ci prin a-i desemna lucrarea. Fiul lui Dumnezeu mai este numit Înger (Ieș.3:2;4, Is.9:5), ca Unul ce vestește voia Tatălui, nu că ar fi înger, El fiind Dumnezeu după natură (
aici sunt ceva lămuriri).
@undecimus cum explici aparitia lui Samuel dupa moarte atunci cand Saul merge la vrajitoare?
De fapt nu a fost Samuel, ci o apariţie asemănătoare lui Samuel. De fapt Saul nici n-a văzut-o. Am un argument solid: o vrăjitoare nu poate scula din morţi pe oamenii lui Dumnezeu! Păi altfel unde am ajuns?
D-le, argumente contra Scripturii nu există!
Scriptura spune că acela era Samuel, nu eu sau
Floryan. Chiar atât de mult caricaturizați Biblia? Doamne ferește! Poftim, uite ce spune:
11. Atunci femeia a întrebat: "Pe cine să-ţi scot?" Răspuns-a el: "Pe Samuel să mi-l scoli!"
12. Când
a văzut femeia pe Samuel, a răcnit tare. Apoi întorcându-se femeia către Saul, a zis: "Pentru ce m-ai amăgit? Tu eşti Saul".
13. I-a zis regele: "Nu te teme. Spune-mi ce vezi?" Şi răspunzând, femeia a zis: "Văd parcă un dumnezeu, ieşind din pământ".
14. "Ce înfăţişare are?" a întrebat-o regele. Ea a răspuns: "Iese din pământ un bărbat foarte bătrân, îmbrăcat cu o haină lungă". Atunci
a cunoscut Saul că acela este Samuel şi a căzut cu faţa la pământ şi s-a închinat.
15.
A zis Samuel către Saul: "Pentru ce mă tulburi, ca să ies?" Iar Saul a răspuns: "Îmi este tare greu; Filistenii se luptă împotriva mea, iar Dumnezeu S-a depărtat de mine şi nu-mi mai răspunde nici prin prooroci, nici în vis, nici în vedenie; de aceea te-am chemat, ca să mă înveţi ce să fac".
16.
A zis Samuel: "La ce mă mai întrebi pe mine, dacă Domnul S-a depărtat de tine şi S-a făcut vrăjmaşul tău?
17. Domnul face ceea ce a grăit prin mine: Va lua Domnul domnia din mâinile tale şi o va da lui David, aproapele tău.
18. Deoarece tu n-ai ascultat glasul Domnului şi n-ai împlinit iuţimea mâniei Lui asupra lui Amalec, de aceea Domnul face aceasta cu tine acum.
19. Şi va da Domnul pe Israel împreună cu tine în mâinile Filistenilor; mâine tu şi fiii tăi veţi fi cu mine şi tabăra lui Israel o va da Domnul în mâinile Filistenilor". (1Reg.28) Ce nu e clar? Cade doctrina adventistă, asta este problema (In.3:19,12:43).
Si ca sa nu mai vorbesc la Schimbarea la Fata. Adica , la constientizat putin pe Moise ca apoi sa-l nimiceasca, iertati-ma dar teoriile dv nu au logica.
Evident Moise era un om viu, nu unul mort (ca să nu mai vorbim de Ilie care n-a murit niciodată). Un om mort nu are nevoie de colibă...
D-le, nu știți ce spuneți când considerați că Moise ar fi avut nevoie de colibă pe Muntele Taborului, că nici Petru nu știa ce spune:
"Şi când s-au despărţit ei de El, Petru a zis către Iisus: Învăţătorule, bine este ca noi să fim aici şi să facem trei colibe: una Ţie, una lui Moise şi una lui Ilie,
neştiind ce spune."
Lc.9:33 Dar de, ăsta vă este stilul - rupeți din context.
Ia explicați-vă, savanților, cuvântul Scripturii: "Lăudaţi pe Domnul întru sfinţii Lui"( Ps.150:1)!
Domnule dimitrie, nu trebuie să fii savant pentru a da explicaţie acestui verset. Explicaţia e simplă: versiunea Sinodală pe care o citaţi este o traducere a traducerii (Septuaginta). În
originalul ebraic, textul sacru spune:
"
Lăudaţi pe Domnul în Sanctuarul lui!" (pentru conformitate:
http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... psa150.pdf)
Care original ebraic? Stiți ce este acela un original? Un original poate fi considerat textul
VT cuprins în manuscrisele de la Marea Moartă. Ceea ce au acum evreii prin sinagogi este un text falsificat, multe din textele mesianice fiind scoase ori schimbate (explicații mai multe aflați în
Dialogul Sfântului Iustin Martirul și Filozoful cu Iudeul Trifon), începutul făcându-l rabinii din perioada post-apostolică. Uite, puteți compara profețiile mesianice citate de Sf.Chiril al Ierusalimului (sursa -
Septuaginta), în cartea sa
Cateheze, cu textele paralele din Textul Masoretic. Ba nici în edițiile Bibliei de după 1914 nu se mai găsesc toate profețiile mesianice, deoarece s-a renunțat la sursele ortodoxe în editarea Bibliei. Chiar Noul Testament a avut de suferit după acest an.
Și, deci, pe acest forum nu sunt valabile "originalele" ebraice, ci doar Septuaginta.
Scriptura este suficient de clară, nu morţii (chiar sfinţi fiind) laudă pe Domnul, ci cei vii!
De comentat era acest stih: "Lăudaţi pe Domnul întru sfinţii Lui!"( Ps.150:1)
Scriptura este suficient de clară, nu morţii (chiar sfinţi fiind) laudă pe Domnul, ci cei vii!
Unde scrie că sfinții sunt morți, când Biblia spune:
-"Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"? Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor." (Mt.22:32);
-"Sufletele drepţilor sunt în mâna lui Dumnezeu şi chinul nu se va atinge de ele.
În ochii celor fără de minte, drepţii sunt morţi cu desăvârşire şi ieşirea lor din lume li se pare mare nenorocire."(Înțel.Sol.3:1-2);
-"Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră şi în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit.
Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porţii lui, plin de bube,
Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar şi câinii venind, lingeau bubele lui.
Şi
a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi a fost înmormântat.
Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Şi el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ţi milă de mine şi trimite pe Lazăr să-şi ude vârful degetului în apă şi să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ţi aminte că ai primit cele bune ale tale în viaţa ta, şi Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuieşti.
Şi peste toate acestea, între noi şi voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiţi în casa tatălui meu,
Căci am cinci fraţi, să le spună lor acestea, ca să nu vină şi ei în acest loc de chin.
Şi i-a zis Avraam: Au pe Moise şi pe prooroci; să asculte de ei.
Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morţi se va duce la ei, se vor pocăi.
Şi i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise şi de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morţi." (Lc.16:19-31);
- "Şi când a deschis pecetea a cincea,
am văzut, sub jertfelnic, sufletele celor înjunghiaţi pentru cuvântul lui Dumnezeu şi pentru mărturia pe care au dat-o.
Şi strigau cu glas mare şi ziceau: Până când, Stăpâne sfinte şi adevărate, nu vei judeca şi nu vei răzbuna sângele nostru, faţă de cei ce locuiesc pe pământ?
Şi fiecăruia dintre ei i s-a dat câte un veşmânt alb şi li s-a spus ca să stea în tihnă, încă puţină vreme, până când vor împlini numărul şi cei împreună-slujitori cu ei şi fraţii lor, cei ce aveau să fie omorâţi ca şi ei." (Apoc.6:9-11), etc.?
D-le
undecimus, dacă nu veți mărturisi ca adevărate în literă aceste versete, vă banez definitiv, deoarece nu avem nevoie de prozelitism sectar, și nici de falsificatori ai cuvântului lui Dumnezeu. Afară de asta, timpul nostru este prețios.
Clar? Îmi veți răspunde mâine, deoarece acum sunteți banat.