Mesaj necititde dmas » 17 Mai 2014, 21:13
Am avut si eu cateva discutii cu iehovistii. Pun mai jos cateva concluzii cu privire la dumnezeirea Fiului la care am ajuns prin cercetare, cu ajutorul lui Dumnezeu. Poate vor fi de folos cuiva.
Argument #1:
Premisa #1: Toate lucrurile create de Dumnezeu sunt schimbatoare, de vreme ce orice creatie a Lui este adusa in fiinta (existenta) din ceea ce inainte n-a fost; de aceea poate fi schimbata (transformata) sau adusa in nefiinta de Acesta, oricand vrea El. (Evrei 1:10-12)
Premisa #2: Dar Fiul nu e schimbator in natura Lui dumnezeiasca, ci mereu Acelasi, mereu la fel, ieri, azi si in veci. (Evrei 1:10-12; Evrei 13:8)
Concluzie: Fiul n-a fost adus in fiinta (existenta) pentru ca e neschimbator, deci nu e creatura a Tatalui, ci Dumnezeu impreuna-vesnic cu Tatal, fara inceput.
Argument #2:
Premisa #1: Toate lucrurile care au venit in existenta, au venit in existenta prin Fiul; fara El nimic n-a venit in existenta, din lucrurile care au venit in existenta. (Ioan 1:3; Coloseni 1:16)
Premisa #2: Daca Fiul a venit El insusi in existenta la un moment dat, atunci trebuie sa admitem ca Fiul a venit in existenta prin El insusi, lucru care e cu totul absurd.
Concluzie: Fiul n-a venit niciodata in existenta, deci nu este creatura, ci Dumnezeu care exista dintotdeauna, fara inceput.
Argument #3:
Premisa #1: Cine are inceput al zilelor este creatura; cine nu are, este Dumnezeu.
Premisa #2: Fiul, intocmai ca Melhisedec, nu are inceput al zilelor. (Evrei 7:1-3)
Concluzie: Fiul nu este creatura, ci Dumnezeu, impreuna-vesnic cu Tatal, fara inceput.
Argument #4:
Premisa #1: Nu este posibil ca o creatura sa fie Adevarul/Ratiunea lui Dumnezeu, de vreme ce Adevarul/Ratiunea e prezent(a) dintotdeauna in Dumnezeu (nu se poate concepe un timp cand Dumnezeu a fost lipsit de Adevar/Ratiune), pe cand o creatura are un inceput in timp, neexistand dintotdeauna in Dumnezeu).
Premisa #2: Fiul e, in natura Lui dumnezeiasca, Adevarul/Ratiunea (Logosul). (Ioan 14:6; 3 Ioan 1:12; Apoc 19:13)
Concluzie: Fiul nu e, in natura Lui dumnezeiasca, creatura, ci Dumnezeu impreuna-vesnic cu Tatal, fara inceput.
Argument #5:
Premisa #1: O creatura, pentru ca este finita si are inceput, are o intelepciune si cunoastere limitata. Numai Dumnezeu, fiind infinit, are in El insusi toata intelepciunea si cunoasterea, fiind cu indreptatire Atotintelept si Atotcunoscator (Atotstiutor).
Premisa #2: In Fiul lui Dumnezeu, care e Ratiunea Tatalui, sunt ascunse cu grija toate comorile intelepciunii si ale cunostintei. (Coloseni 2:3)
Concluzie: Fiul nu e creatura in natura Lui dumnezeiasca, ci Dumnezeu infinit, Atotintelept si Atotcunoscator.
Raspuns la obiectia din Matei 24:36: Fiul, in natura Lui dumnezeiasca, cunoaste toate lucrurile, de vreme ce in El sunt ascunse toate comorile cunoasterii. In natura Lui umana insa, nu cunoaste ziua sau ceasul revenirii Lui. In natura Lui dumnezeiasca nu exista progresie sau schimbare in intelepciune sau cunoastere, intrucat El e mereu Acelasi, Atotintelept si Atotcunoscator, ieri, azi si in veci (Evrei 13:8). In natura Lui umana, insa, exista progresie si schimbare atat in intelepciune (Luca 2:52) cat si in cunoastere (Luca 2:46).
Argument #6:
Premisa #1: Nici o creatura a Tatalui nu merita sa fie onorata cu onoarea care se cuvine numai Tatalui.
Premisa #2: Isus ne cere sa-L onoram cu aceeasi onoare cu care il onoram pe Tatal. (Ioan 5:22-23)
Concluzie: Isus nu e creatura, ci Dumnezeu fara inceput, intocmai ca Tatal in natura Lui dumnezeiasca.
Argument #7:
Premisa #1: Numai lui Dumnezeu trebuie sa I ne inchinam; inchinarea inaintea unei creaturi a lui Dumnezeu este interzisa. (Romani 1:25; Apoc. 22:8-9)
Premisa #2: Isus primeste inchinare impreuna cu Tatal. (Apoc. 5:13-14)
Concluzie: Isus nu este creatura, ci Dumnezeu fara inceput.
Argument #8:
Premisa #1: O creatura nu poate fi Atotputernica, intrucat este limitata, finita; numai Dumnezeu este Atotputernic.
Premisa #2: Lucrurile pe care le face Tatal, pe acestea le face si Fiul intocmai. (Ioan 5:19). Fiul are puterea sa-si supuna toate lucrurile (Fil. 3:21).
Concluzie: Fiul este Dumnezeu Atotputernic, intrucat nu exista vreo lucrare pe care s-o faca Tatal si sa n-o faca si Fiul, nici vreun lucru care sa nu poata fi supus de Fiul.
Argument #9:
Premisa #1: Natura unei existente cuprinde in sine toate insusirile/atributele acelei existente.
Premisa #2: Numai in Dumnezeu poate locui toata plinatatea naturii divine (termen grecesc: theotes), nicidecum intr-o creatura.
Premisa #3: In Isus locuieste trupeste toata plinatatea naturii divine (Coloseni 2:9),
Concluzie: Isus e nu e creatura care are inceput, ci Dumnezeu fara inceput, intru nimic diferit de Tatal in natura Lui divina, deci nici in insusiri/atribute (Infinitate, Atotputernicie, Atotstiinta, Atotprezenta), de vreme ce ele sunt cuprinse in acea natura.
Argument #10:
Premisa #1: In Fil. 2:5-7, termenul grecesc pentru chip e acelasi, morphe, atat in expresia "chip de Dumnezeu" cat si in expresia "chip de sclav", deci, are acelasi sens in ambele expresii.
Premisa #2: Termenul morphe/chip arata plinatatea unei naturi. Dovada: Fiul lui Dumnezeu, luand morphe/chip de sclav, a ajuns om, LA FEL (nu aproape la fel) ca oamenii (Filipeni 2:5-7).
Concluzia #1: Rezulta ca Fiul lui Dumnezeu, avand chip de Dumnezeu (en morphe theou), era Dumnezeu LA FEL (identic) cu Dumnezeu, deci cu nimic inferior Tatalui in natura Lui divina.
Argument #11:
Premisa #1: Numai Dumnezeu poate fi reprezentarea exacta a fiintei lui Dumnezeu, pe cand o creatura nu poate fi, intrucat o creatura este finita, pe cand Dumnezeu este infinit.
Premisa #2: Isus este reprezentarea exacta a fiintei lui Dumnezeu. (Evrei 1:3; Fil. 2:5-7)
Concluzie: Isus nu este creatura, ci Dumnezeu infinit, Atotputernic, Atotstiutor, Atotprezent, fara inceput, reprezentandu-l fiintial in mod exact pe Tatal, pana la cele mai mici detalii, fiindu-i cu nimic inferior.
Argument #12:
Premisa #1: Nici o creatura nu este stapana peste Legea data de Dumnezeu, ci numai Dumnezeu.
Premisa #2: Isus este stapan peste Legea lui Dumnezeu (Marcu 2:28) si poate ierta calcarile de Lege (Marcu 2:5-7).
Concluzie: Prin urmare, Isus nu este creatura, ci Dumnezeu fara inceput.
Argument #13:
Premisa #1: Isus a vorbit ca sa se faca inteles, cu exceptia cazurilor cand a vorbit in pilde/metafore, tocmai ca sa nu se faca inteles de toti.
Premisa #2: Isus fost perceput ca blasfemiator cand, prin felul in care a vorbit, s-a facut pe sine egal cu Dumnezeu (Ioan 5:17-18); daca ar fi spus ca e inger, sau o alta creatura a lui Dumnezeu, n-ar fi comis, in urechile iudeilor, o blasfemie.
Concluzie: Isus este Dumnezeu, nu creatura.
Argument #14:
Premisa #1: Dumnezeu se numeste pe sine "Eu sunt" in Exod 3:14 (Septuaginta: ego eimi) pentru a-si arata vesnicia.
Premisa #2: Isus se numeste "Eu sunt" in Ioan 8:24,28,58 si 18:5-6 (greceste: ego eimi). El nu spune "Eu am fost", deci nu arata numai ca-l precede pe Avraam in timp, ci "Eu sunt", identificandu-se cu YHWH, Dumnezeul care i-a aparut lui Moise, aratand astfel ca nu are inceput al zilelor, motiv pentru care iudeii au luat pietre sa arunce in El.
Concluzie: Isus este Dumnezeu, neavand inceput.
Argument #15:
Premisa #1: Isus e adevaratul Domn, mesagerul legamantului, care vine in templul Sau propriu. (Maleahi 3:1)
Premisa #2: Templul e al adevaratului Dumnezeu, adica al lui Iehova.
Concluzie: Isus e Iehova.
Argument #16:
Premisa #1: Iehova e Cel Dintai si Cel de pe urma, singurul Dumnezeu, inainte si dupa care n-a mai fost nici un Dumnezeu. (Isaia 44:6; Isaia 43:10; Apoc. 1:8)
Premisa #2: Fiul e Cel Dintai si Cel de pe urma. (Apoc. 2:8)
Concluzie: Fiul e Iehova, Cel Dintai si Cel de pe urma, Cel fara inceput, Dumnezeu, inainte si dupa care n-a mai fost nici un Dumnezeu.
Argument #17:
Isus e Iehova, "piatra de poticnire si stanca de cadere" (1 Petru 2:7-8; Isaia 8:13-15).
Argument #18:
Isus e Iehova, "Stanca lui Israel" (1 Cor. 10:1-4; Deut. 32:4, 15-18; 2 Sam. 22:47; Psalm 78:35; Psalm 18:32).
Argument #19:
Isus e Iehova, Cel evaluat la 30 de arginti. (Zaharia 11:12-13; Matei 26:14-16)
Argument #20:
Isus e Iehova, Cel ce cerceteaza inima si rarunchii. (Psalm 7:9; Apoc. 2:23)
Argument #21:
Isus e Iehova, Cel din care se poate gusta cat este de bun. (1 Petru 2:3; Psalm 34:8)
Argument #22:
Isus e Iehova, Cel a carui slava a vazut-o Isaia. (Ioan 12:35-43; Isaia 6:1-10)
Argument #23:
Isus e Iehova, Cel care "s-a urcat in inaltimi si a luat robia roaba". (Efeseni 4:7-8; Psalm 68:18)
Argument #24:
Isus e Iehova, Cel inaintea caruia "se va pleca orice genunchi si orice limba". (Isaia 45:22-23; Filipeni 2:9-10)
Argument #25:
Isus e Iehova, Cel al carui Nume trebuie chemat pentru a fi mantuit. (Romani 10:11-15; Ioel 2:32)
Argument #26:
Isus e Iehova. "Ele vor pieri, dar tu vei ramane" (Psalm 102:24-27; Evrei 1:1-14)
Argument #27:
Isus e Iehova, care a distrus Sodoma si Gomora. (Amos 4:11; Genesa 19:24)
Argument #28:
Isus e Iehova, caruia Ioan i-a pregatit calea. (Matei 11:9-10 + Marcu 1:2-3; Isaia 40:3)