Chiar nu vad legatura.De ce cerul e albastru? De ce iarba-i verde? De ce se mișcă pomii și copacii ca să facă vânt?
Cum puteti/putem stii ca se realizeaza?Si se realizeaza ele de fiecare data?Cum se face ca unora le vine rau sa vomite dupa impartasanie, sau ca altii mor in timpul ritualului de botez?Biserica Ortodoxă niciodată n-a spus cum se realizează lucrarea harului prin Sfintele Taine (că de asta şi sunt Taine), ci faptul că ea se realizează. Noi putem spune doar CE se întâmplă, nu CUM se întâmplă.
Deci reformulaţi întrebările din această perspectivă şi vom încerca să vă răspunde.
Şi e din cauza împărtăşaniei?Cum se face ca unora le vine rau sa vomite dupa impartasanie
Eu cred că toţi mor după botez. Mai devreme sau mai târziu. Dar nu din cauza botezului...altii mor in timpul ritualului de botez?
Abia acum aţi reuşit să formulaţi o singură întrebare şi clară. De aceea vă şi răspund:Cum stim daca Sf. Taine se realizeaza?
de fiecare data se intampla aceasta realizare?Abia acum aţi reuşit să formulaţi o singură întrebare şi clară. De aceea vă şi răspund:Cum stim daca Sf. Taine se realizeaza?
Simt că taina se realizează prin credinţă şi simţire duhovnicească. Adică eu cred că mi se împărtăşeşte harul şi îi simt chiar lucrarea. În mod automat, fără credinţă, eu n-am cum să simt nimic, altfel spus, devin un nesimţit...
De fiecare dacă când este credinţă şi trăire corespunzătoare. Am prevăzut această întrebare şi am spus că nu există automatisme în împărtăşirea Tainelor. În mod obligatoriu Taina este o conclucrare între Dumnezeu şi om.de fiecare data se intampla aceasta realizare?
Ce aveţi în vedere prin "incantaţii"? Ritualul? Păi el nu constă doar din cântări, ci în primul rând din lecturi biblice, rugăciuni, gesturi simbolice...chiar e nevoie de incantatii sa se realizeze acest lucru?
Deci exista posibilitatea ca harul Duhului Sfant sa nu se revarse peste Sf Taine?De fiecare dacă când este credinţă şi trăire corespunzătoare. Am prevăzut această întrebare şi am spus că nu există automatisme în împărtăşirea Tainelor. În mod obligatoriu Taina este o conclucrare între Dumnezeu şi om.de fiecare data se intampla aceasta realizare?
Dpdv ortodox (nu şi romano-catolic) este posibil ca din cauza necredinţei, persoana care primeşte o anumită Taină să nu primească harul Duhului Sfânt. Deci harul nu se revarsă peste Taină, ci Taina devine "instrumentul" şi "canalul" harului.Deci exista posibilitatea ca harul Duhului Sfant sa nu se revarse peste Sf Taine?
Citiţi Evanghelia după Ioan cap. 6.Care e rationamentul Sf. Euharistii?
În forma ei nu este, pt că ne împărtăşim sub forma pâinii şi a vinului, dar în esenţă este singurul canibalism permis şi necesar. Şi întrucât lumea judecă după formă, nu putem folosi cuvântul "canibalism" cu referire la Euharistie.E Sf Euharistie canibalism?
Cum devine instrument si canal si doar din cauza necredintei unei anumite persoane care primeste Taina?Nu se poate intampla ca Taina sa nu devina instrument si canal deloc?Sau vreti sa spuneti ca Sf Duh este supus si subminat Tainei?Dpdv ortodox (nu şi romano-catolic) este posibil ca din cauza necredinţei, persoana care primeşte o anumită Taină să nu primească harul Duhului Sfânt. Deci harul nu se revarsă peste Taină, ci Taina devine "instrumentul" şi "canalul" harului.Deci exista posibilitatea ca harul Duhului Sfant sa nu se revarse peste Sf Taine?
Chiar am inceput sa recitesc recent Evanghelia dupa Ioan si am trecut de cap 6.Cu cat mai mult citesc capitolul 6 cu atat mai mult imi dau seama ca nu e literar.E plin de figuri de stil si se refera la credinta in Hristos, dupa cum si el zice.Citiţi Evanghelia după Ioan cap. 6.Care e rationamentul Sf. Euharistii?
Sa inteleg ca Sf Euharistie nu este Trupul si Sangele literar al lui Hristos cel intrupat?În forma ei nu este, pt că ne împărtăşim sub forma pâinii şi a vinului, dar în esenţă este singurul canibalism permis şi necesar. Şi întrucât lumea judecă după formă, nu putem folosi cuvântul "canibalism" cu referire la Euharistie.E Sf Euharistie canibalism?
P.S. Tot în esenţă (fără formă) există şi alte tipuri de canibalism, cum este de exemplu ura faţă de aproapele, dar acesta nu e permis şi nici pe departe necesar.
Deşi poate vă consideraţi mare filosof, vă exprimaţi extrem de ambiguu.Cum devine instrument si canal si doar din cauza necredintei unei anumite persoane care primeste Taina?Nu se poate intampla ca Taina sa nu devina instrument si canal deloc?Sau vreti sa spuneti ca Sf Duh este supus si subminat Tainei?
Puteţi înţelege ce doriţi, dar eu n-am spus aşa ceva.E Sf Euharistie canibalism?Sa inteleg ca Sf Euharistie nu este Trupul si Sangele literar al lui Hristos cel intrupat?În forma ei nu este, pt că ne împărtăşim sub forma pâinii şi a vinului, dar în esenţă este singurul canibalism permis şi necesar. Şi întrucât lumea judecă după formă, nu putem folosi cuvântul "canibalism" cu referire la Euharistie.
Si Taina asta necesita transformare , rugaciuni, invocatii, etc, nu?Sau vreti sa spuneti ca Duhul Sfant se afla intrinsic in Sf Taine sau absolut de fiecare data vine si sfinteste Sf Taine?Nu ma refeream la calitatea primitorului ci la calitatea Sf Taine.Deşi poate vă consideraţi mare filosof, vă exprimaţi extrem de ambiguu.Cum devine instrument si canal si doar din cauza necredintei unei anumite persoane care primeste Taina?Nu se poate intampla ca Taina sa nu devina instrument si canal deloc?Sau vreti sa spuneti ca Sf Duh este supus si subminat Tainei?
Duhul Sfânt nu este subminat sau supus Tainei, ci lucrează sau nu prin Taină în funcţie de credinţa primitorului Tainei. Dacă primitorul în mod repetat şi fără tendinţă de îndreptare primeşte fără credinţă una din Taine (din cele repetabile: Spovedania, Împărtăşanie, Maslul), primirea Taine devine spre osândă căci "Dumnezeu nu se lasă batjocorit".
Cum ne impartasim cu insusi Trupul si Sangele lui Hristos, daca Trupul si Sangele lui Hristos, e carne si sange, si in chip literar asta inseamna?Sau acestea trebuiesc intelese in chip spiritual?Puteţi înţelege ce doriţi, dar eu n-am spus aşa ceva.E Sf Euharistie canibalism?Sa inteleg ca Sf Euharistie nu este Trupul si Sangele literar al lui Hristos cel intrupat?În forma ei nu este, pt că ne împărtăşim sub forma pâinii şi a vinului, dar în esenţă este singurul canibalism permis şi necesar. Şi întrucât lumea judecă după formă, nu putem folosi cuvântul "canibalism" cu referire la Euharistie.
Eu am spus că Euharistia nu este canibalism sub forma ei, căci în chip văzut nu mâncăm carne şi sânge de om, ci pâine şi vin.
Dar în esenţa ei este "singurul canibalism permis şi necesar" pentru că sub chipul pâinii şi a vinului ne împărtăşim cu Însuşi Trupul şi Sângele Domnului.
Cum poate fi Euharistia Trupul şi Sângele literar al lui Hristos eu nu ştiu... Mi se pare o aberaţie!
Uite raționamentul Sfintei Euharistii.Care e Rationamentul Sf Euharistii?De ce a fost data si pentru ce , in ce chip si ce forma si de ce in chipul si forma asta?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori