Nu, este una singură. Doar că totul e pus într-o rânduială, dar sper că vreodată să apară un Molitfelnic normal la noi. Deocamdată nu văd nici un ierarh care să fie serios interesat de asta...Deci, nu este vorba de doua intrari ale pruncului in Altar, una cand se face imbisericirea si una imediat dupa botez?
Există păreri diferite, dar cele mai autoritare voci spun că trebuie sfinţită aghiasma specială a Botezului, pt că această rânduială conţine cereri speciale şi unice pt candidat, pe care rânduiala sfinţirii aghesmei Mari nu le conţine.Daca se face botezul vreunui prunc sau catehumen in ziua de Boboteaza, se boteaza cu Agheasma mare sau se sfinteste apa in cadrul slujbei Botezului?
Canonic (dacă ne luăm anume după litera Canonului 53 Trulan) nu este nici un impediment de a face asta.O famile (sot si sotie) poate boteza gemeni?
Sigur că da. Care ar fi problema?Dar o familie poate boteza la aceiasi slujba doi frati de varste diferite?
Cred că ar putea să-i pună un singur nume, care e mai creştinesc, şi doar cu acela să-l şi boteze. Totuşi acest lucru nu poate fi făcut fără acordul părinţilor, care ar fi trebuit să discute problema numelui încă înainte de a naşte pruncul sau în prima zi de la naştere. Interesant e că părinţii se îngrijesc din timp pentru tot felul de hăinuţe pe care copilul le va purta foarte puţin timp, iar pentru numele care va fi purtat o viaţă întreagă (şi chiar după această viaţă), nu se gândesc deloc, ci pun tot ce le tună prin cap sau aud la TV.Ce poate face preotul în ziua a 8-a sau la Botez când părinții au pus deja două nume copilului ?
Chiar mă mir că întrebaţi despre un lucru pe care demult era cazul să-l faceţi "cu timp şi fără timp".Suntem datori să abordăm în predicile de la Liturghie sau de la alte slujbe acest subiect ?
Să aibă credinţă. Copilul se face bine din Botez. Eu aşa fac. Chiar mi-au adus odată un copil răcit (îl scoseseră din spital de curând), care avea şi otită. L-am botezat iarna (fără căldură în biserică) prin afundare, şi s-a şi însănătoşit după Botez. Dar apa nu trebuie să fie caldă, însă nici gheaţă. Sunt femei care nasc în apa la copcă chiar (iarna).Cînd vrea cineva să boteze un copilul iarna, dar din cauza frigului nu pot merge la biserică avînd frica răcelii copilului, este mai bine să-l boteze acasă, sau din evlavie pot merge la biserică indiferent de temperatură?
Cum ar fi mai corect să se procedeze?
Fiind de la Baia Mare, puneţi-vă mai degrabă întrebarea dacă aţi fost botezat corect, prin afundare. Iar faptul că botezul s-a făcut acasă, având în vedere situaţia creată la moment, nu ştirbeşte cu nimic din valabilitatea botezului.Este o problema dacă sora mea a fost botezată acasă și nu la biserica?
Preotul era plecat atunci în concediu și părinți au adus la noi acasă un preot din satul vecin.
Şi eu am botezat un copil în incubator, dar i-am pus câteva picături de apă pe frunte şi la mânduţi. La 2 ore după asta a murit. Dar botezat! Sunt convins de asta.In Bucuresti si cred ca in toate marile orase copiii nascuti prematur sau bolnaviori, care sunt tinuti inn incubatoare, sunt botezati in incubator, prin stropire si culmea, fara sa ii atinga macar un strop de apa. Eu unul am ,,rebotezat,, un astfel de copil. Mi s-a spus ca sunt nu stiu cum... eu unul cred ca am procedat bine. sau am primit un pomelnic de vii in care erau numele trecute Ion, vasile, marin-botezat in incubator. deci, cred ca nici mirenilor nu li se pare normal botezul fara sa te atinga apa.
La ruşi da, dar grecii nu le pun niciodată, ci-şi răsuflecă mâinele până la coate ca să facă afundarea aşa cum trebuie! Eu fac ca grecii, pt că afundarea e mai importantă decât respectarea unei indicaţii care nu are rost.Este normativa si uniforma la greci, rusi si romani folosirea manecutelor la savarsirea Botezului?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori