Ati spus ca oscilati intre cele doua obiceiuri (grecesc si rusesc) de a consuma agheazma. Dupa parerea sfintiei voastre cum ar fi mai corect sa se consume agheazma?
Cu respect,preot Cristian Hulber
Eu fac ca grecii, dar cei care vor să consume mai multă aghiasmă, le recomand practica rusească. Cea românească nu mi se pare eretică, Doamne fereşte, ci doar exagerată.Ati spus ca oscilati intre cele doua obiceiuri (grecesc si rusesc) de a consuma agheazma. Dupa parerea sfintiei voastre cum ar fi mai corect sa se consume agheazma?
În această privinţă există diferite tradiţii locale şi cred că e bine să fie menţinute. De aceea, eu nici nu menţionez afundarea mâinii în apă, dar nici nu o exclud.în rânduiala Ageazmei mici, pe care o propuneți, la rugăciunea de sfințire a apei spuneți ca ,,preotul binecuvintează de trei ori zicând...(si urmează formula de invocare). Întrebarea este, preotul nu mai afundă mâna în apă?
N-am observat ceva generalizat în vreo Biserică locală, dar şi în Grecia şi în Rusia am văzut preoţi şi chiar un episcop, care nu afunda mâna în apă atunci când o binecuvânta.Cunoasteți această practică în vreuna din Bisericile Ortodoxe?
Există diferite tradiţii locale, bazate pe percepţii particulare.daca agheazma mare sau mica se inmulteste in decursul anului
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori