Aici este greşit, sau poate un pic forţată exprimarea.
Esenta divina ... nu are spatialitate,
Noi spunem că este supraspaţială, nu că nu are spaţialitate.
Aici este greşit, sau poate un pic forţată exprimarea.
Esenta divina ... nu are spatialitate,
dmas, iarta-ma, acum am citit fragmentul scris de tine pe alt fir, cel cu "A fi sau a nu fi ... indragostit". L-am copiat de acolo si il redau mai jos:Am citit raspunsul pr dimitrie si sunt total de acord cu dansul. De aceea raspund si eu pe aceasi linie. Cand ati iubit o persoana cu mare intensitate ati "simtit" la un moment dat ca sunteti "plin" de ea. Acuma, daca stati sa va intrebati cum e posibil asa ceva, cum puteti sa explicati LOGIC aceasta umplere, nu numai ca nu ati intelege, dar persoana respectiva vazandu-va ca va preocupati mai mult sa intelegeti lucruri exterioare, "nefolositoare", in loc sa va concentrati atentia pe relatia interioara, v-ar spune: bye, bye.Si apoi, cuvintele alea: "nu umplu Eu cerul si pamantul ?" i-au fost spuse nefilosofului evreu, ca sa priceapa; de-asta am reticente in a accepta explicatii academice asupra lor... Cumva le umple, chiar daca nu se confunda cu ele. Dar cum ?
Scuze, dar n-am alt raspuns.
Iarta-ma, te rog dmas, inca o data iti cer, n-a fost nici o aluzie raspunsul meu, doar ca uneori gura pacatosului (si a prostului) ...Ma intreb si eu de ce m-a lasat Dumnezeu sa ma indragostesc de ea fara nici un rost. Ea nu prea e interesata de mine, si eu i-am spus ca n-o sa mai insist. M-am gandit mai demult cam la ce-a zis si Ioan Cr, la iubirea fata de o fata ca pedagog al iubirii fata de Dumnezeu, si azi am gasit confirmarea gandului meu in ceea ce a scris el si m-am bucurat pentru asta. Cealalta varianta era aceea ca Dumnezeu nu controleaza indragostirile, si ca, deci, m-am indragostit de ea la voia intamplarii.
Doamna sau d-ra Aurelia, ortodocşii scriu cu 2 de (i), numele Mântuitorului Iisus Hristos.Protestanții accentuiază ffffffffff mult pe Isus Hristos,ei socot că trebuie săl mărturisim ca mintuitor.
La noi in schimb mărturisirea este Sf.treime.
Cum pot înțelege?Dacă mă rog lui Isus Hristos-asta înseamnă că mă rog și Tatălui și Duhului Sfînt?
Șii normal ca săl preamărim pe Isus Hritos,mai ceva ca pe Tatăl?
N-are rost sa vorbesti de Dumnezeu fara Iisus Hristos.Tot Noul Testament cheama la marturisire a divinitatii lui IisusProtestanții accentuiază ffffffffff mult pe Isus Hristos,ei socot că trebuie săl mărturisim ca mintuitor.
Ioan 14:6Cum pot înțelege?Dacă mă rog lui Isus Hristos-asta înseamnă că mă rog și Tatălui și Duhului Sfînt?
Șii normal ca săl preamărim pe Isus Hritos,mai ceva ca pe Tatăl?
Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt sunt o singură fiinţă, Dumnezeu sau Sfânta Treime, dar 3 persoane. Pentru că sunt 3 vă puteţi adresa unuia dintre Ei (Iisus) în rugăciune, dar pentru că sunt o fiinţă nedespărţită defapt când vă rugaţi este prezent "şi Tatăl şi Duhul Sfânt".Cum pot înțelege?Dacă mă rog lui Isus Hristos-asta înseamnă că mă rog și Tatălui și Duhului Sfînt?
Nu e nimic, celprost (nu-mi place nick-ul tau, pentru ca nu te consider asa, dar trebuie sa te invoc cumva ).Iarta-ma, te rog dmas, inca o data iti cer, n-a fost nici o aluzie raspunsul meu, doar ca uneori gura pacatosului (si a prostului) ...
Această nemişcare poate avea două (sau mai multe înţelesuri?):Poate sa-mi spuna cineva (pentru ca am mai auzit in mai multe locuri asta) ce inseamna ca Dumnezeu e nemiscat (mie personal imi pare o asertiune sora cu absurditatea, daca inseamna ce cred eu) ? Si pe ce fundament logic sta afirmatia asta ?
Multumesc, dimitrie. Sunt de acord ca Dumnezeu e neschimbator in natura Lui, dar se pare ca cei care vorbesc de faptul ca e nemiscat vor sa spuna ca e asa la propriu, adica ca nu e miscator intr-o directie sau alta... Am citit si eu cate ceva despre conceptul asta de Miscator Nemiscat... Se pare ca blestemul unei astfel de conceptii despre Dumnezeu ne vine de la Aristotel, (si) prin Toma de Aquino. Ei isi inchipuie ca tot ce e miscat tre sa fie miscat de ceva, si asa ajung la ideea unui Miscator Nemiscat, cauzator al oricarei miscari. De parca Dumnezeu nu poate avea principiul miscarii in insasi natura Lui, si astfel sa fie si El insusi capabil de miscare (asa cum da miscare creatiei), nemiscat fiind de nimeni decat de El insusi, prin vointa Lui, asa cum e bun prin El insusi fara a primi bunatatea din afara de la nimeni, sau cum e drept sau frumos prin El insusi fara a fi dependent de nici o dreptate sau frumusete exterioara Lui.Această nemişcare poate avea două (sau mai multe înţelesuri?):Poate sa-mi spuna cineva (pentru ca am mai auzit in mai multe locuri asta) ce inseamna ca Dumnezeu e nemiscat (mie personal imi pare o asertiune sora cu absurditatea, daca inseamna ce cred eu) ? Si pe ce fundament logic sta afirmatia asta ?
1) un înţeles fizic, de depasare într-o direcţie sau alta, ceea ce nu e compatibil cu omniprezenţa lui Dumnezeu, după cum spune: "Poate oare omul să se ascundă în loc tainic, unde să nu-l văd Eu, zice Domnul? Au nu umplu Eu cerul şi pământul, zice Domnul?" Ier.23:24 , etc.;
2) un înţeles duhovnicesc, înţelegând că la El nu există schimbări calitative, El fiind YAHWE, adică Însăşi Sursa a toate (calităţile), a tuturor şi propria-Şi sursă. El este desăvârşit şi Izvorul desăvârşirii, inclusiv al cunoaşterii, care este conţinută obligatoriu în ideea desăvârşirii asolute:
-"Şi iată, Doamne, Tu le-ai cunoscut pe toate şi pe cele din urmă (înţelegând aici cunoaşterea viitorului, cf. înţelesului acestui cuvânt din:Iuda.18, 2Tim.3;1) şi pe cele de demult (trecutul); Tu m-ai zidit şi ai pus peste mine mâna Ta." (Ps.138:5). Prin aceasta ne este arătat faptul că El nu are o cunoaştere lacunară, cunoscând la modul absolut atât trecutul cât şi viitorul al tuturor şi a toate;
-"Şi pentru că nu avea nevoie să-I mărturisească cineva despre om, căci El însuşi cunoştea ce era în om." In.2:25
-"Iisus i-a zis a treia oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti? Petru s-a întristat, că i-a zis a treia oară: Mă iubeşti? şi I-a zis: Doamne, Tu ştii toate. Tu ştii că Te iubesc. Iisus i-a zis: Paşte oile Mele." In.21:17
-"Acum ştim că Tu ştii toate şi nu ai nevoie ca să Te întrebe cineva. De aceea credem că ai ieşit de la Dumnezeu." In.16:30
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori