Biserica ortodoxă, spre deosebire de iudei şi protestanţi, socoteşte că în acest context, expresia "Fiii lui Dumnezeu" se referă la oamenii virtuoşi, superiori, spre deosebire de fiii oamenilor, inferiori, instinctuali, păcătoşi (deşi chiar Hristos se numeşte pe Sine Fiul Omului). Protestanţii şi iudeii socotesc că în acest context, expresia "Fiii lui Dumnezeu" are acelaşi sens ca şi în cartea lui Iov (1:6), anume de "îngeri" (termen generic nu tocmai potrivit pentru desemnarea entităţilor cereşti, dacă ţinem cont de ierarhia lor).1. Iar după ce au început a se înmulţi oamenii pe pământ şi li s-au născut fiice,
2. Fiii lui Dumnezeu, văzând că fiicele oamenilor sunt frumoase, şi-au ales dintre ele soţii, care pe cine a voit.
3. Dar Domnul Dumnezeu a zis: "Nu va rămâne Duhul Meu pururea în oamenii aceştia, pentru că sunt numai trup. Deci zilele lor să mai fie o sută douăzeci de ani!"
4. În vremea aceea s-au ivit pe pământ uriaşi, mai cu seamă de când fiii lui Dumnezeu începuseră a intra la fiicele oamenilor şi acestea începuseră a le naşte fii: aceştia sunt vestiţii viteji din vechime. (probabil de aici miturile despre semizei ca Hercule, Ahile)
Petru vorbeşte într-o epistolă a sa despre căderea îngerilor nespecificând însă cauza căderii lor:
Pavel spune in capitolul 11 al întâiei sale Epistole către Corinteni următoarele:4. Căci dacă Dumnezeu n-a cruţat pe îngerii care au păcătuit, ci, legându-i cu legăturile întunericului în iad, i-a dat să fie păziţi spre judecată,
5. Şi n-a cruţat lumea veche, ci a păstrat numai pe Noe, ca al optulea propovăduitor al dreptăţii, când a adus potopul peste cei fără de credinţă,
6. Şi cetăţile Sodomei şi Gomorei, osândindu-le la nimicire, le-a prefăcut în cenuşă, dându-le ca o pildă nelegiuiţilor din viitor...
Oare de ce îndeamnă Pavel ca femeia să se roage cu capul acoperit, şi să intre în biserică cu capul acoperit de dragul îngerilor? Eu cred că unii din îngeri chiar au căzut, părăsindu-şi locul şi umblând după carne străină cum vedem că ni se spune şi în Epistola Sobornicească a Sf. Ap. Iuda:7. Căci bărbatul nu trebuie să-şi acopere capul, fiind chip şi slavă a lui Dumnezeu, iar femeia este slava bărbatului.
8. Pentru că nu bărbatul este din femeie, ci femeia din bărbat.
9. Şi pentru că n-a fost zidit bărbatul pentru femeie, ci femeia pentru bărbat.
10. De aceea şi femeia este datoare să aibă (semn de) supunere asupra capului ei, pentru îngeri. (adică de dragul îngerilor, sau mai corect spus spre binele îngerilor)
Modul în care au căzut aceşti îngeri ne este dezvăluit prin termenul grecesc pentru locaş oiketerion folosit în Noul Testament doar aici şi în II Corinteni 5:2, în care este folosit pentru a desemna trupul spiritual al unui sfânt înviat:6. Iar pe îngerii care nu şi-au păzit vrednicia, ci au părăsit locaşul lor (gr. oiketerion), i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanţuri veşnice, spre judecata zilei celei mari.
7. Tot aşa, Sodoma şi Gomora şi cetăţile dimprejurul lor care, în acelaşi chip ca acestea, s-au dat la desfrânare şi au umblat după trup străin, stau înainte ca pildă, suferind pedeapsa focului celui veşnic.
Mai mult, alte traduceri ale versetelor 6-7 ale Epistolei Sf. Ap. Iuda, traduc mai corect originalul grecesc:2. Căci de aceea şi suspinăm, în acest trup, dorind să ne îmbrăcăm cu locuinţa (gr. oiketerion) noastră cea din cer
Aici e clar vorba despre desfrânare. Cu siguranţă că unii dintre îngeri, care se pare că nu lucrează în lume asemenea demonilor şi lui Satan, cum se crede despre toţi îngerii căzuţi, ci au fost legaţi "sub întuneric, în lanţuri veşnice, spre judecata zilei celei mari", au căzut desfrânându-se cu fiicele oamenilor. Este trist că atâtea femei intră în Biserică în fuste mini, pantaloni stâmţi, cu decolteruri, machiate, rujate, vopsite, pe când Pavel îndemna:6 Remember too the angels, how some of them were not content to keep the dominion given to them but abandoned their proper home (gr. oiketerion); and God has reserved them for judgement on the great Day, bound beneath the darkness in everlasting chains.
7 Remember Sodom and Gomorrah and the neighbouring towns; like the angels, they committed fornication and followed unnatural lusts; and they paid the penalty in eternal fire, an example for all to see. (New English Bible)
9. Asemenea şi femeile, în îmbrăcăminte cuviincioasă, făcându-şi lor podoabă din sfială şi din cuminţenie, nu din păr împletit şi din aur, sau din mărgăritare, sau din veşminte de mult preţ;
10. Ci, din fapte bune, precum se cuvine unor femei temătoare de Dumnezeu.
11. Femeia să se înveţe în linişte, cu toată ascultarea.
12. Nu îngăduiesc femeii nici să înveţe pe altul, nici să stăpânească pe bărbat, ci să stea liniştită.
(I Timotei 2:9-12)
Citiţi şi articolul lui Bryan T. Huie, intitulat Who were the Sons of God ? (http://users.aristotle.net/~bhuie/gen6sons.htm), articol pe care vi l-am sintetizat şi adăugit aici.16. Şi mai zice Domnul: "Pentru că fiicele Sionului sunt atât de mândre şi umblă cu capul pe sus şi cu priviri obraznice, cu paşi domoli, cu zăngănit de inele la picioarele lor,
17. Domnul va pleşuvi creştetul capului fiicelor Sionului, Domnul va descoperi goliciunea lor".
18. În ziua aceea va lua Domnul toate podoabele: inele, sori, luniţe,
19. Cercei, brăţări, văluri,
20. Cununi, lănţişoare, cingătoare, miresme, talismane,
21. Inele, verigi de nas,
22. Veşminte de sărbătoare, mantii, şaluri, pungi,
23. Oglinzi, pânzeturi subţiri, turbane şi tunici.
24. Atunci va fi în loc de miresme, putreziciune, şi în loc de cingători, frânghie, în loc de cârlionţi făcuţi cu fierul, pleşuvie, în loc de veşmânt preţios, zdrenţe, şi în loc de frumuseţe: pecete de robie.
25. Locuitorii Sionului vor cădea de sabie şi vitejii lui în războaie.
26. Porţile fiicei Sionului vor scârţâi şi se vor jeli şi, jefuită, ea va şedea despuiată pe pământ.
(Isaia 3:16-26)
Aştept opiniile voastre. Bineînţeles după ce coroboraţi aceste piese de puzzle culese din scriptură.