Iacov s-a inchinat in fata lui Esau ??? Nu, a cazut in fata lui de frica ce i-o pricinuise fratele mai mare, care venise cu 400 de oameni impotriva lui. Sau ca o cinstire adusa fratelui sau, cum sunt aduse azi omagiile de respect in fata presedintilor sau suveranilor. Dar sa credem ca Iacov s-a inchinat in fata lui Esau.....e foarte strain de spiritul biblic evreu.
Așa cum Iacov a căzut de 12 ori în fața lui Esau, dar nu ca în fața lui Dumnezeu, așa și creștinii ortodocși, nu se închină sfinților ca lui Dumnezeu. Sfinții sunt doar cinstiți, iar Dumnezeu e adorat.
Niciodata in Noul Testament nu am citit vreun exemplu de apostol sau oricare alt crestin rugandu-se unui sfant din cer sau de pe pamant. Absolut toti se roaga direct lui Dumnezeu. Singurul exemplu contra acestui obicei este cel din Apocalipsa cu ingerul, unde explicatia cu smerenia nu tine. Ingerul stie ca e creatura, de aceea il corecteaza pe apostol. Faptul ca Moise a fost mijlocitor pentru Dumnezeu tine de timpul Vechiului Testament, cand comuniunea cu Dumnezeu nu era destul de clar definita. Odata cu moartea lui Iisus drumul spre Dumnezeu a devenit liber, fara mijlocitor (decat Cristos), simbolismul acestui drum deschis fiind ruperea perdelei din Templu.
Apostolul Pavel le cere fraților creștini să se roage pt el: „Dar vă rog, fraţilor, pentru Domnul nostru Iisus Hristos şi pentru iubirea Duhului, ca împreună cu mine să vă luptaţi în rugăciunile voastre către Dumnezeu pentru mine, ca să scap de necredincioşii din Iudeea şi ca slujirea mea la Ierusalim să fie bineprimită de către sfinţi, aşa ca prin voia lui Dumnezeu să vin la voi cu bucurie şi-n mijlocul vostru să-mi iau oarecare odihnă.” (Romani 15, 30-32)
Iar canonul biblic (din care face parte cartea Apocalipsei) a fost definitivat de Biserică când aceasta avea deja demult cultul sfinților.
Oricine se roagă pt cineva este mijlocitor pt cel care se roagă. În versetul de mai sus mai mulți frați creștini sunt mijlocitori pt Pavel. Uite ce scrie Apostolul Pavel în altă parte: „Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu.” (Coloseni 4:12). Deci, Epafras era mijlocitor pt mai mulți creștini.
Plus ca niciodata, nici in in Vechiul Testament, nici in cel Nou nu sunt exemple de credinciosi ce se roaga lui Avraam, Moise, David, sau oricare alt sfant. Toti apeleaza direct la Dumnezeu. Din acest motiv Dumnezeu a ascuns locul de inmormantare al lui Moise, pentru a contracara idolatria evreilor fata de relicvele marele legislator.
La evrei era mare riscul de cădere în idolatrie, adică să consideri o creatură Dumnezeu. Una e să-l consideri pe Moise Dumnezeu, alta sfânt. Ortodocșii nu-i venerează pe sfinți ca pe Dumnezeu.
O chestie pe care eu nu o inteleg, e de ce nu se poate vorbi direct cu Tatal? De ce e nevoie ca alta creatura sa o faca pentru mine? Eu daca vreau sa vorbesc cu tatal meu, nu apelez la frate sa ma ajute, ma duc direct la el. Asta cu mijlocirea sfintilor e o deductie fara fundament biblic, nesustinuta de nici un exemplu biblic. De unde sti ca ingerul in Apocalipsa e umil? Ca vrei sa fie conform cu teoria ta? Eu vad altfel, ca vrea sa-l protejeze pe Ioan de pacatul idolatriei.
Inchinarea prin intermediari e lipsa de incredere in Dumnezeu, lipsa de incredere in Tatal care vrea o relatie deschisa, directa, de Tata-Copil
Relatia Tata-Intermediar-Copil nu e sanatoasa, nici biblica....e incremenire in proiect.
Dar ortodocșii se roagă direct către Tatăl. De unde a-ți luat că nu se roagă direct?
Mijlocirea sfinților este necesară deoarece din cauza păcătoșeniei rugăciunea noastră este slabă, pe când a lor, care sunt drepți, este puternică.