Ce bine că şi Sf. Ap. Pavel e de partea preoţilor din Evul Mediu, vezi Romani 13:1-7.Raspunsul dvs. mi se pare ca e de genul celor date de preoti multimilor nestiutoare care doreau sa se mai elibereze de jugul impovararilor zilnice in Evul Mediu: esti obligat sa te supui suveranului, el e uns de Dumnezeu si daca te opui vointei lui,te opui vointei divine; pentru ca indiferent daca actiunile lui te afecteaza negativ sau te fac nefericit, Dumnezeu are un plan cu el si datoria tuturor e sa suporte.
Biserica, luptă pentru mântuirea sufletelor. Noi, oamenii din lume marea majoritate gândim "material", la foloase pt trup, pentru fericire pământească (împlinire socială, înţelegere intelectuală între soţi etc) pentru că nu avem capacitatea (care se obţine prin multe nevoinţe) de a ne privi sufletul şi a-i cunoaşte nevoile. Biserica dacă nu direct prin oamenii ei curaţi, atunci prin învăţăturile care ne-au rămas de la ei şi bineînţeles prin Sfânta Scriptură cunoaşte ce îi este de folos sufletului pentru mântuire şi ce nu, cunoaşte primejdiile care îl pasc şi remediile pt a-l izbăvi de curse.In final, eu intreb mai clar de ce are Biserica aceasta atitudine, care ii sunt ratiunile cand spune ca e mai bine pentru om sa faca intr-un fel.
"Casnicie" poate veni si de la a face casa impreuna, nu neaparat de la cazna, desi presupune jertfa si renuntarea la ego-ul propriu si la trupul prorpiu.Uitati-va la celalalt cuvant pentru "casatorie": casnicie, adica "tortura", "cazna". E un sens (neplacut dar pedagogic) al casatoriei.
Casnic, -i: Mt.10:25; 36, 1Tim.3:8. etc. Deci, nu greşim când înţelegem prin căsnicie împreună-vieţuire. Deşi, în limba noastră eu nu am auzit ca acest termen să fie folosit cu un alt înţeles decât strâns legat de acela al căsătoriei."Casnicie" poate veni si de la a face casa impreuna, nu neaparat de la cazna, desi presupune jertfa si renuntarea la ego-ul propriu si la trupul prorpiu.Uitati-va la celalalt cuvant pentru "casatorie": casnicie, adica "tortura", "cazna". E un sens (neplacut dar pedagogic) al casatoriei.
CASAtorie vine de la "casa" !. "CASNicie" vine cu siguranta de la "tortura", "cazna". E interesant de urmarit cum in fiecare limba cuvantul are conotatii diferite: La catolici este "mariage", care face aluzie la Fecioara Maria, "matrimonio", la mama, la rusi este "брак" care trimite la himenul virginei, (nu stiu ruseste. totusi, dar asa zice internetul), la noi, ori "CASAtorie" ori "casnicie". Toate astea fac parte din pedagogia divina, bineinteles. Ne spun ca avem de invatat si de evoluat in aceasta aventura. Etimologia spune foarte multe lucruri despre sensul actelor noastre, daca suntem atenti la ea. De pilda "divort" este ruda buna cu "divertisment". Pare o aiureala, dar ambele vin de la a "intoarce brazda" (cu plugul). A vedea cealalta fata, (la monede fetele se numesc "aVERS" si "reVERS"). Mai e ruda cu "uniVERS" (fata vazuta a lumii) cu "inVERS"....etc. Asa ca vobind pe limba laicului "divort" inseamna "a intoarce foaia", "a incepe altceva"."Casnicie" poate veni si de la a face casa impreuna, nu neaparat de la cazna, desi presupune jertfa si renuntarea la ego-ul propriu si la trupul prorpiu.
Părinte Petru,Eu cred că ceea ce se face în prezent la ortodocşi în privinţa recăsătoririlor este un sacrilegiu.
Care sunt acestea ?Dacă însă există motive serioase pt divorţ şi recăsătorire, atunci o acceptăm, ca să nu lăsăm loc păcatului...
E greu de spus care anume, pt că nu am o listă de principii sau situaţii, dar tb văzut şi după inima şi chiar vârsta omului. Canoanele interzic căsătoria a doua celor trecuţi de 40 de ani, dacă deja au copii şi o admit doar pt cei care nu au copii dar vârsta încă le-ar permite să aibă. Iată un principiu canonic!Care sunt acestea ?Dacă însă există motive serioase pt divorţ şi recăsătorire, atunci o acceptăm, ca să nu lăsăm loc păcatului...
Şi cazurile particulare trebuie rezolvate pe baza unor principii ferme, îndeajuns de bine cunoscute, ca să nu lăsăm loc de versiuni individuale sau presiuni emoţionale.
Descrierea situaţiei e mult prea sumară, dar cred că DA, poate să se recăsătorească. Mai ales că au trecut 2 ani şi n-a sărit dintr-o dată dintr-un pat în altul.Are tînăra noastră binecuvîntare să se recăsătorească ?
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori