De unde aţi luat-o? Argumente vă rog... Măcar unul...Sau de la vecernie la vecernie.
Ziua liturgică începe cu vecernia deci postul de miercuri începe marți seara la vecernie și se termină miercuri seara, la fel și vineri începe joi seara la vecernie și se termină vineri seara, după calendarul bizantin. Ex: sâmbăta seara se face vecernia duminicii deci se intră în ziua liturgică de duminică. Asta cu privire la postul de mâncare.
DAZiua liturgică începe cu vecernia
NUdeci și postul.
Deducţia...Ce nu e bine?
La noi nu e (chiar) la ruşi. Iar ceea ce este în BOR eu ştiu mai bine ca sf. voastră. Am făcut facultatea şi am fost călugărit la Iaşi. Chiar mă mir de unde scoateţi "regulile" astea şi le puneţi pe seama BOR. Vreţi să spuneţi că aseară (necătând la faptul că a fost Praznic) aţi început să posiţi pt vineri?Poate la voi la ruși este altcumva în BOR este cum am spus eu.
Dar este şi fără grăsime cel pe care l-am amintit ... ştiu tipic, tipic şi la inimă nimic, dar era o curiozitate sau o îndreptăţire pentru o dezlegare.Laptele praf est lapte uscat, din care s-a scos apa, deci este lapte.
Interesant. Bine că am reuşit să mănânc înainte de Duminica Mare "cireşe de mai"...Am auzit că după Duminica Mare nu se mănancă cireșe, vișine, fructe mai pe scurt. :? este adevarat sau este vreo tradiție.
Sursa, vă rog. Tipicul sau Canoanele nu prevăd aşa ceva. Se vorbeşte doar de struguri până la Schimbarea la Faţă, dar şi aia e discutabilă.M-am gandit că este legat de ziua sf. Ilie cand se binecuvantează fructele spre mancare. Adică pană atunci nu se poate.
Dacă e făcut din buruieni, da. Am auzit că se albeşte cu făină de oase. Aşa o fi? În cazul acesta, nu mai e de post; cel brun, da.Zaharul e de post?
Atât cât să nu te omoare. În caz contrar se chiamă că te-ai sinucis (mai mult sau mai puţin conştient), nu că ai postit.Am vazut retete de post cu zahar. Daca da, in ce cantitate?
Deşi, în trecutul Bisericii, au existat perioade şi regiuni în care în care toată Cincizecimea nu se postea (a se vedea inclusiv tipicurile monahale studite), Rânduielile care acum sunt în uz în Biserica Ortodoxă prevăd post pentru zilele de miercuri şi vineri în toată Cincizecimea, cu excepţia Săptămânii Luminate. Totuşi, ţinând cont de caracterul perioade şi de osteneala celor 7 săptămâni înainte de Paşti, în toate miercurile şi vinerile se dezleagă la peşte pentru mireni, iar pentru monahi doar în miercurile Înjumătăţirii Cincizecimii şi Odovaniei Paştilor.Anul trecut daca nu gresesc in perioada asta de 40 zile ,de la Inviere pana la Inaltarea Domnului nu se postea miercurea si vinerea ,dar anul asta pe site logos.md la calendar este scris miercurea si vinerea dezlegare la vin ulei si peste (asa am vazut saptamana trecuta)
Intrebarea: in aceste 40 zile miercurea si vinerea este dezlegare la orice alimente sau doar peste ?
Miercurile Înjumătățirii Cincizecimii și Odovaniei Paștilor!? Părinte, ce înseamnă ceea ce ați spus ? Parcă Odovania era perioada de 7 zile după o mare sărbătoare. În cazul Paștilor este tot de 7 zile?iar pentru monahi doar în miercurile Înjumătăţirii Cincizecimii şi Odovaniei Paştilor.
Eu am inteles ca in prima saptamana dupa Pasti (miercurea si vinerea) au dezlegare la peste.Miercurile Înjumătățirii Cincizecimii și Odovaniei Paștilor!? Părinte, ce înseamnă ceea ce ați spus ?
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori